قیمت مس روز گذشته در بازارهای جهانی با افت ۰/۸۸ درصدی نسبت به روز پنجشنبه به ۵ هزار و ۳۵۲ دلار در هر تن رسید، این در شرایطی است که سایر فلزات اساسی نیز با نوسان قیمتی در این روز مواجه شدند، به طوری که آلومینیوم و قلع با روند صعودی و سایر فلزات روند نزولی در پیش گرفتند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از بلومبرگ، افق بازار مس و دیگر فلزات اساسی نشان می دهد که روند معاملات این محصولات در بازارهای بین المللی چندان امیدبخش نیست، زیرا تولیدکنندگان بزرگ این مواد خام به تولید میزان بالای آنها ادامه می دهند و مازاد عرضه نسبت به تقاضا وجود دارد.

«بانک بارکلیز»در مورد مس پیش بینی کرده که میزان مازاد عرضه نسبت به تقاضا امسال ۳۴۴ هزار تن خواهد بود. از دید تحلیلگران این بانک، متوسط قیمت هر تن مس تا پایان سال جاری میلادی ۴۸۵۰ دلار خواهد بود.

 چین، آمریکا و منطقه یورو بزرگ ترین مصرف کنندگان مس در جهان هستند و خبرهای مثبت از این اقتصادها امید به رشد تقاضا را بیشتر کرده است. اما تاثیر عوامل محدود کننده قیمت مس چنان زیاد است که خبرهای مثبت اخیر سبب رشد شدید قیمت ها نشده است.

نکته دیگر این است که اگر بانک مرکزی آمریکا طی ماه های آینده نرخ های بهره را بالا ببرد، رشد ارزش دلار فشار زیادی بر قیمت تمام مواد خام از جمله فلزات اساسی وارد خواهد کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها