• ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
  • کد خبر: 10034
سکه

حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به ۵ هزار ۷۱۸ قرارداد و ارزش آن به ۷۷۸ میلیارد ریال رسید، که نسبت به روز دوشنبه رشد ۲۹ درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی این روز به ۴ هزار و ۴۳۰ قرارداد رسیده بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در روزی که قیمت دلار روند مثبتی را تجربه می کرد، سکه با اونس همراهی کرد و روند نزولی در پیش گرفت، در چهارمین روز هفته، سقوط اونس طلا تا نقطه هزار و ۲۵۴ دلار رسید و مهم‌ترین عاملی بود که بهای سکه را در بازار نقدی و آتی در جهت کاهشی قرار داد، چرا که دلار واکنش چندانی به افت بهای سکه نشان نداد و تنها با یک تومان افزایش به قیمت ۳ هزار و ۷۶۷ تومان رسید.

به این ترتیب در معاملات دیروز هر ۵ سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا روند قیمتی کاهشی را به ثبت رساندند.

بر اساس آمار معاملات، سکه تحویل اردیبهشت ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۲۱ هزار تومان، کاهش ۰/۴۷ درصدی را تجربه کرد. همچنین قرارداد تحویل تیر سال جاری با قیمت یک میلیون و ۲۵۵ هزار تومان افت ۰/۵۶ درصدی را به ثبت رساند. این در شرایطی است که سکه تحویل شهریور امسال نیز با نرخ یک میلیون و ۲۹۴ هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت منفی ۰/۶ درصدی را تجربه کرد. همچنین سررسید آبان ماه هم با نرخ یک میلیون و ۳۳۵ هزار تومان معامله و با کاهش ۰/۴۸ درصدی رو به رو شد. از سویی سررسید دی ماه نیز با قیمت یک میلیون ۳۷۴ تومان به ثبت رسید و با افت قیمت ۰/۴۹ درصدی رو به رو شد.

از بازار نقدی چه خبر؟

روز سکه تمام بهار آزادی در بازار نقدی ۷ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و با پایین رفتن از کانال یک میلیون و ۲۱۰هزار تومان به قیمت یک میلیون و ۲۰۹ هزار تومان رسید. این بیشترین افت سکه از ابتدای فروردین‌ماه بود و فلز گرانبهای داخلی را به پایین‌ترین سطح قیمت از تاریخ ۲۱ فروردین رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها