تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران امروز ۶ آبان ماه، برای اولین بار شاهد عرضه ۱۲ هزار تن اکسید آلومینیوم شرکت آلومینای ایران (مجتمع جاجرم) است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» ، درخواست پذیرش کالای آلومینا (اکسید آلومینیوم) مجتمع جاجرم که از سوی شرکت آلومینای ایران به بورس کالای ایران ارسال شده بود، در هفتاد و پنجمین کمیته عرضه این بوررس مورد پذیرش قرار گرفت. عرضه کننده مذکور متعهد شده که شرایط عرضه را به گونه ای فراهم کند که حداقل یکبار عرضه در ماه انجام پذیرد و در صورت وجود تقاضا با نظر بورس نسبت به عرضه اقدام کند.

شرکت آلومینای ایران متعهد شده که ۹۵ درصد کل تولید آلومینای خود را در این بورس عرضه کند.

گفتنی است، ظرفیت اسمی تولید آلومینای متال گرید (اکسید آلومینیوم) مجتمع جاجرم ۲۵۰ هزار تن در سال است و در تولید آلومینیوم، ساینده ها، دیرگدازها، شیشه و بلور، فولاد و عایق های الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر اکسید آلومینیوم، تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران شاهد عرضه ۱۰۰ تن بیلت ۶۰۶۳-۷ و یک هزار تن انواع شمش آلیاژی شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) است. شایان ذکر است در گروه فولاد ۲۷۰ تن سبد میلگرد A۳-۱۲-۱۸ و یک هزار تن میلگرد A۳-۲۲-۳۲  شرکت ذوب آهن اصفهان و ۱۱۰۰ تن ورق گرم شرکت نورد و تولید قطعات فولادی روی تابلوی عرضه می رود.

این گزارش همچنین حاکی است، در این روز و در تالار صادراتی، مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی ایران با ۵۵ هزار تن سنگ آهن، با قیمت پایه ۲۰ دلار در هر تن در تالار صادراتی حضور می یابد. این تالار همچنین شاهد عرضه ۷۷ هزار تن انواع قیر شرکت نفت جی، پنجهزار تن انواع قیر شرکت توسعه تجارت طلای سیاه، پنجهزار تن قیر ۶۰۷۰ شرکت پالایش نفت تبریز و یکهزار تن قیر ۶۰۷۰ شرکت عایق طوبتی و قیر سپاهان است. تولیدکنندگان عایق رطوبتی نیز ۹۹۰ تن از این محصول را روانه تالار صادراتی می کنند.

شایان ذکر است، در این روز و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۴۲ هزار و ۱۰۰ تن انواع قیر ، ۱۹ هزار و ۹۸۵ تن انواع مواد شیمیایی،  ۲ هزار تن گوگرد و ۲۸۰ تن آرگون روی تابلوی عرضه می رود.

شرکت توسعه بحار تجارت منطقه آزاد چابهار نیز ۵۰۰ تن کنجاله سویا پرک را راهی تالار محصولات کشاورزی می کند.

براساس این گزارش، در مجموع، ۲۳۷ هزار و ۵۸۸ تن انواع کالا در بورس کالای ایران عرضه می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها