به گزارش کالاخبر،در ژانویه تا نوامبر، صادرات به ۱۰۱.۲ میلیون تن رسیده است که ۱۲ درصد بیشتر از کل ۹۰.۳ میلیون تن سال گذشته است. افزایش صادرات فولاد چین در سالهای ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ رخ داد، در حالی که در سالهای ۲۰۲۱-۲۰۲۲، حجم صادرات ۶۶ تا ۶۷ میلیون تن بود.
افزایش شدید صادرات به دلیل تضعیف بازار داخلی است که عمدتاً به دلیل مشکلات اقتصادی و ضعف در بخش ساخت و ساز است. علیرغم اقدامات محرک متعدد دولت، ساخت و ساز در چین همچنان رو به کاهش است و فولادسازان را مجبور می کند محصولات مازاد خود را با قیمت هایی رقابتی به بازارهای خارجی بفروشند.
تولیدکنندگان چینی با بهره گیری از تولید در مقیاس بزرگ و نیروی کار نسبتا ارزان به سرعت در حال به دست آوردن بازار جهانی هستند. به گفته تحلیلگران، فولاد چین ۱۰ تا ۲۰ درصد ارزان تر از محصولات رقبا در امریکا، اتحادیه اروپا یا سایر کشورهای آسیایی است. این به صادرکنندگان چینی اجازه می دهد تا تولیدات داخلی را به ویژه در کشورهای در حال توسعه که صنعت آن ها نسبت به دامپینگ قیمت محافظت می شود، جابجا کنند.
ارسال نظر