• ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
  • کد خبر: 90873
نفت

قیمت نفت در معاملات روز جمعه بازار جهانی کاهش یافت اما تحت تاثیر نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و تاثیر توفان گرمسیری میلتون بر تقاضا برای سوخت در فلوریدا، دومین رشد هفتگی متوالی را ثبت کرد.

به گزارش کالاخبر،بهای معاملات نفت برنت با ۳۶ سنت معادل ۰.۴۵ درصد کاهش، در ۷۹ دلار و چهار سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۹ سنت معادل ۰.۳۸ درصد کاهش، در ۷۵ دلار و ۵۶ سنت در هر بشکه بسته شد. با این حال، هر دو شاخص برای کل هفته، بیش از یک درصد افزایش یافتند.

بهای نفت اوایل ماه میلادی جاری، پس از عملیات وعده صادق ۲ که نگرانی‌ها نسبت به گسترش درگیری‌های منطقه‌ای و متاثر شدن عرضه نفت خاورمیانه را برانگیخت، افزایش چشمگیری پیدا کردند.

جان کیلداف، از شرکای «اگین کپیتال» در نیویورک گفت: ۷۵ دلار در هر بشکه برای وست تگزاس اینترمدیت، ارزش منصفانه‌ای با توجه به تنش‌های بالا است.

جیووانی استونو، تحلیلگر موسسه مالی «یو بی اس» اظهار کرد: باید صبر کنیم و ببینیم «اسرائیل» ‌چگونه پاسخ می‌دهد اما تصور می‌کنم تا آن زمان، بازار نرخ اضافی ریسک را بر قیمت حفظ کند.

در این بین، عامل دیگری که از قیمت نفت پشتیبانی کرد، توفان گرمسیری میلتون بود که در آمریکا، دستکم ۱۰ کشته برجای گذاشت و میلیون‌ها نفر را در خاموشی فرو برد.

کمبود بنزین، اوایل هفته گذشته در کالیفرنیا شایع شد و یک چهارم از حدود ۷ هزار و ۹۱۲ جایگاه سوخت در این ایالت تا روز چهارشنبه، سوختی برای عرضه نداشتند اما خسارات توفان ممکن است مصرف سوخت را کمتر کند. فلوریدا سومین مصرف کننده بزرگ بنزین در آمریکاست اما هیچ پالایشگاهی در این ایالت وجود ندارد و فلوریدا را به واردات از راه دریایی، وابسته کرده است.

ییپ جون رونگ، استراتژیست بازار شرکت آی جی در این باره گفت: ملاحظات درباره ذخایر بالای نفت و احتمال کند شدن تسهیل سیاست پولی توسط بانک مرکزی آمریکا، به حفظ روند افزایشی قیمت نفت کمک کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، در بخش عرضه، شرکت ملی نفت لیبی روز جمعه اعلام کرد تولید نفت را به سطح پیش از اختلالات اخیر احیا کرده و به ۱.۲۵ میلیون بشکه در روز رسانده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها