• ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
  • کد خبر: 90402
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۳ سنت معادل ۰.۱۶ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۶۸ سنت رسید.

به گزارش کالاخبر به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه پس از یک کاهش شدید در روز گذشته، افزایش یافته است. سرمایه‌گذاران بین نگرانی در مورد کاهش احتمالی عرضه نفت لیبی و خاورمیانه و همچنین نگرانی در مورد تقاضای جهانی برای سوخت مانده‌اند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۳ سنت معادل ۰.۱۶ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۶۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱۰ سنت معادل ۰.۱۳ درصد افزایش، ۷۵ دلار و ۶۳ سنت معامله می‌شود.

قیمت نفت بیش از ۲ درصد در روز گذشته کاهش یافت و روند افزایش سه روزه بیش از ۷ درصدی آن را متوقف کرد. نگرانی در مورد حاشیه پایین سود پالایشگاهی تقاضا برای سوخت را تحت تاثیر قرار داده و اطلاعات نشان می‌دهند رشد مصرف جهانی نفت در سال جاری میلادی پایین‌تر از حد انتظار بوده است.

گزارش کاهش ذخایر نفت و گاز آمریکا در هفته گذشته هم از بازار نفت حمایت کرده است.

اما بزرگترین خطر برای بازار توقف احتمالی عرضه نفت لیبی است. ۱.۲ میلیون بشکه از تولید این کشور در بحبوحه درگیری‌های سیاسی احتمالاً متوقف خواهد شد. درگیری در خاورمیانه هم با مداخله نیروهای نظامی لبنان و ایران تشدید می‌شود.

از طرف دیگر، طبق گزارش موسسه نفت آمریکا، ذخایر نفت این کشور ۳.۴۰۷ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۲۳ ماه اوت کاهش یافته است. ذخایر بنزین آمریکا ۱.۸۶۸ میلیون بشکه پایین آمده و ذخایر میعانات گازی ۱.۴۵ میلیون بشکه کاهش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها