طلا

خالص ارزش بازار صندوق های طلا منتهی به ۵ مرداد ماه به بیش از ۵۰ همت رسید که صندوق طلای لوتوس ( طلا) با ۱۳.۵ همت (۲۷ درصد) و صندوق طلای عیار مفید ( مفید) با ۱۳.۳ همت (۲۶ درصد) بزرگترین صندوق های طلا هستند.

به گزارش کالاخبر،تعداد صندوق های طلا به عنوان ابزاری کاربردی برای تسهیل در فرآیند فروش تولیدکنندگان شمش طلا و تامین مالی آنها، به ۱۳ صندوق رسیده و توسعه بازار آن می تواند در راستای تقویت پشتوانه خزانه طلای کشور به دولت کمک‌کننده باشد.

به اعتقاد کارشناسان، دلیل استقبال معامله گران از این بازار به دلیل وجود مزایای متعدد همچون سهولت در معاملات، نداشتن ریسک های سنتی بازار فیزیکی طلا و امکان ورود به بازار طلا با مبلغی کمتر از ۵۰۰ هزار تومان است.

هم اکنون ۶۰۰ هزار مشتری به طور مستقیم و یا غیرمستقیم از طریق صندوق های طلا در معاملات گواهی سپرده شمش طلا فعال هستند و این رویه نشان می دهد عموم مردم نیز در حال آشنایی با ابزارهای مالی طلا در بازار سرمایه هستند. به طوریکه امروز هر فردی می تواند با حداقل سرمایه و از مسیر صندوق های طلا یا گواهی طلا در این بازار جذاب سرمایه گذاری کند و دیگر ریسک های سنتی و قدیمی سرمایه گذاری در بازار فیزیکی طلا همچون ریسک سرقت و نگهداری، کیفیت و عیار، مراجعه به بازار و ... را نداشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها