• ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
  • کد خبر: 90323
نفت

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا، در پی افزایش ذخایر نفت آمریکا و دورنمای کاهش تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، کاهش یافت.

به گزارش کالاخبر ،بهای معاملات نفت برنت با ۹ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش، به ۷۷ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۲ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۷۳ دلار و ۵ سنت در هر بشکه رسید.

نفت برنت روز سه شنبه، ۰.۶ درصد و شاخص نفت آمریکا، ۰.۴ درصد کاهش داشت.

منابع بازار با اشاره به آمار موسسه امریکن پترولیوم، اعلام کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته، ۳۴۷ هزار بشکه افزایش یافت. اما ذخایر بنزین ۱.۰۴۳ میلیون بشکه و ذخایر سوخت‌های دیگر، ۲.۲۴۷ میلیون بشکه کاهش داشت.

آمریکا بزرگترین تولیدکننده و مصرف‌کننده نفت در جهان است و ذخایر رو به رشد در این کشور، به مازاد عرضه اشاره دارد که ممکن است مانع رشد قیمت‌ها شود. آمار رسمی، بعدازظهر روز جاری، از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.

در این بین، سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به خاورمیانه که با هدف کمک به رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه بود، به پایان رسید. بلینکن و مقامات مصر و قطر که سایر میانجی‌های مذاکرات هستند، امیدوارند پیشنهاد آمریکا، اختلاف دو طرف را برای توقف این جنگ ۱۰ ماهه، کمتر کند.

استراتژیست‌های کالای شرکت آی ان جی اظهار کردند: امیدواری‌ها به آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس و ادامه نگرانی‌ها نسبت به تقاضای ضعیف، قیمت نفت را تحت فشار کاهشی قرار داد. اگرچه تقاضای ضعیف‌تر چین گزارش شده است، حاشیه سود پالایش در سراسر جهان در طول ماه اوت، ضعیف بود و نشان داد نگرانی‌های پیرامون تقاضا، تنها به چین، منحصر نیست.

مشکلات اقتصادی در چین که بزرگترین واردکننده نفت در جهان است، همچنان بازار را در اضطراب نگه داشته و حاشیه سود ضعیف و تقاضای کمتر برای سوخت، فعالیت پالایشگاه‌های دولتی و خصوصی را محدود کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، آمار گمرکی نشان داد واردات نفت به چین از روسیه، در ژوئیه، ۷.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و واردات نفت کوره برای سومین ماه متوالی، کاهش داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها