• ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
  • کد خبر: 89957
نفت

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا، تحت تاثیر کاهش ذخایر نفت آمریکا و ریسک اختلال عرضه کانادا بر اثر آتش‌سوزی‌های جنگلی، روند کاهشی را که در سه روز گذشته داشت، متوقف کرد و افزایش یافت.

به گزارش کالاخبر ،بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در سپتامبر، ۳۷ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۸۱ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در سپتامبر، با ۳۸ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، به ۷۷ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا در سه روز گذشته، هفت درصد نزول کرد در حالی که نفت برنت، حدود پنج درصد کاهش داشته است.

منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم اعلام کردند ذخایر نفت خام، بنزین و سوخت‌های تقطیری آمریکا در هفته گذشته، کاهش یافت که چهارمین کاهش هفتگی متوالی بود. این روند کاهشی، منعکس کننده تقاضای ثابت در بزرگترین مصرف‌کننده نفت جهان است.

به گفته تحلیلگران موسسه مالی آی ان جی، آتش‌سوزی‌های جنگلی در کانادا هم از قیمت نفت پشتیبانی کرده است. این آتش‌سوزی‌ها با واداشتن تولیدکنندگان به محدود کردن تولیدشان، میزان زیادی از عرضه را در معرض تهدید قرار داده است.

تحلیلگران آی ان جی گفتند: بازارها به آستانه بیش فروش نزدیک شده اند و بر این باوریم عوامل بنیادین از صعود قیمت‌ها از سطوح فعلی حمایت می‌کنند.

آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ ژوئیه، به میزان ۳.۹ میلیون بشکه کاهش یافت. ذخایر بنزین، به میزان ۲.۸ میلیون بشکه کاهش داشت و از سطح ذخایر سوخت‌های تقطیری، ۱.۵ میلیون بشکه کاسته شد.

آمار رسمی ذخایر نفت و سوخت آمریکا روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیر مذاکرات آتش بس میان رژیم صهیونیستی و حماس، به پایین‌ترین حد ۶ هفته گذشته نزول کرده بود و نفت برنت در پایین ترین قیمت از ۹ ژوئن بسته شد.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که باعث کاهش قیمت‌ها شد، نگرانی نسبت به کندی رشد اقتصادی چین بود که بزرگترین واردکننده نفت در جهان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها