گواهی سپرده شمش طلا

در روز ۲۳ مرداد ماه بالغ بر ۶۵ کیلوگرم شمش طلا در قالب گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران دادوستد شد.

به گزارش کالاخبر، عملکرد بازار گواهی سپرده شمش طلا در روز ۲۳ مرداد ماه نشان می دهد بیش از ۶۵۴ هزار گواهی سپرده شمش طلا (معادل ۶۵ کیلوگرم) به ارزشی نزدیک به ۳۰۶ میلیارد تومان در بورس کالای ایران معامله شد که قیمت هر گواهی (معادل ۰/۱ گرم) شمش طلا در این روز به ۴۶۷ هزار و ۶۵۶ تومان رسید.

همچنین بررسی حجم معاملات گواهی سپرده شمش طلا از زمان راه اندازی این معاملات تاکنون در بورس کالا نشان می دهد که در این دوره، ۷.۷ تن شمش طلا معادل وزنی یک میلیون و ۴۶ هزار قطعه سکه به ارزش ۳۰ هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان معامله شده است.

روند حجم معاملات ماهانه بازار گواهی سپرده شمش طلا نیز حاکی از آن است که از ابتدای مرداد ماه جاری تا روز گذشته، در مجموع ۷۸۲ کیلوگرم شمش طلا در این بازار مورد معامله قرار گرفته است.

آخرین آمارها از معاملات گواهی سپرده شمش طلا به عنوان یکی از زنجیره ابزارهای سرمایه گذاری مبتنی بر طلا در بورس کالای ایران نیز نشان می دهد که تعداد عرضه کنندگان شمش از ۴ عرضه کننده در ابتدای راه اندازی این بازار به ۱۴ عرضه کننده رسیده است. همچنین بیش از ۶۰۰ هزار مشتری به طور مستقیم و یا از طریق صندوق های سرمایه گذاری فعال در بازار سرمایه در معاملات گواهی سپرده شمش طلا فعال شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها