فولادی فر

رئیس اداره توسعه ابزارهای مالی بورس کالای ایران از شکسته شدن رکورد تاریخی حجم معاملات روزانه قراردادهای اختیار معامله طلا در بازار مشتقه با ثبت بیش از یک میلیون قرارداد طی معاملات روز گذشته (۲۲ مردادماه) خبر داد. 

آناهیتا فولادی فر در گفتگو با کالاخبر،اظهار داشت: در هفته جاری شاهد افزایش قابل توجه حجم معاملات و موقعیت های باز در قراردادهای اختیار معامله بودیم؛ به طوری که طی روز گذشته (۲۲ مردادماه)، تعداد کل موقعیت های باز بازار به بیش از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار موقعیت رسید.

او افزود: همچنین رکورد حجم روزانه معاملات مشتقه در تاریخ بورس کالای ایران نیز دیروز شکسته شد، به طوریکه در این روز بیش از یک میلیون قرارداد طلا در معاملات اختیار معامله به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه بازار مشتقه بورس کالا دارای ظرفیت های بسیار بالایی است، گفت: با توجه به استقبال بالای سرمایه گذاران و آشنایی شمار زیادی از فعالان بازار با قواعد قراردادهای اختیار معامله کالا، پیش بینی می شود در سال جاری شاهد شکسته شدن پی در پی رکوردهای مربوط به این بازار باشیم.

رئیس اداره توسعه ابزارهای مالی بورس کالا با اشاره به راه اندازی گواهی سپرده شمش نقره در آینده نزدیک و راه اندازی قرارداد آتی مبتنی بر آن اظهار کرد: راه اندازی ابزارهای مالی و مشتقه مبتنی بر نقره در آینده نزدیک عملا باعث خواهد شد کلاس فلزات گران بها در بازار مشتقه بورس کالا بیش از پیش مورد توجه فعالان قرار بگیرد. در همین راستا انجام اقداماتی مثل توسعه دارایی های پایه جدید در قراردادهای آتی و اختیارمعامله و راه اندازی قرارداد اختیار معامله بر روی سایر صندوق‌های طلا، کمک شایانی به افزایش عمق و بزرگ شدن بازار مشتقه کالایی کشور خواهد کرد.

فولادی فر یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد حجم معاملات مربوط به قراردادهای اختیار معامله صندوق طلای لوتوس به عنوان بزرگترین صندوق طلای کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها