• ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
  • کد خبر: 90158
فولاد

به گزارش بلومبرگ امیدی به چشم انداز بازار فولاد چین نیست چرا که رکود طولانی مدت بازار مسکن بزرگترین منبع تقاضا برای صنعت فولاد این کشور را از بین برده است.

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران،قیمت فولاد در حال کاهش و حاشیه سود این صنعت رو به افت است. در عین حال، دولت بر پیکربندی مجدد اقتصاد چین در بلندمدت متمرکز است و هیچ کمکی به این بخش ارائه نداده است. پکن نه راه حل اساسی برای مشکلات بازار املاک ارائه کرده و نه بودجه پروژه های زیرساختی بالا رفته که بتواند مصرف فولاد را در سطوح قابل قبول نگه دارد. علیرغم تضمین های دولت مبنی بر افزایش حمایت ها از مصرف کننده و توسعه صنایع پیشرفته، تقاضا برای فولاد در کشور در سال جاری همچنان نزولی خواهد بود.

وضعیت بازار فولاد چین پیامدهای جهانی دارد، زیرا قیمت سنگ آهن در حال تضعیف است و این کشور صادرات فولاد را افزایش داده که اختلافات تجاری جهانی را تشدید کرده است.

تقاضای فولاد ساختمانی در چین در سال جاری ۱۰ درصد کاهش می یابد و این امر سهم این بخش از کل مصرف را به حدود یک چهارم کاهش می دهد که با توجه به استانداردهای دو دهه اخیر بسیار پایین خواهد بود. سایر صنایع مانند لوازم خانگی و کشتی سازی همچنان در حال رشد هستند، اما به اندازه کافی بزرگ نیستند که بتوانند کاهش تقاضای املاک را جبران کنند. به طور کلی، در سال ۲۰۲۴ تقاضای داخلی فولاد در چین یک درصد کاهش خواهد یافت.

رشد صادرات چین باعث کاهش قیمت جهانی فولاد شده و تولید بیش از حد در این کشور ادامه دارد. در این بین ظرفیت تولید رو به رشد چین، اقتصادهای نوظهور را تهدید می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها