• ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲
  • کد خبر: 90113
نفت

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا، تحت تاثیر نگرانیها نسبت به وضعیت عرضه، یک درصد بهبود یافت و بخشی از کاهشی که در معاملات روز گذشته داشت، جبران کرد.

به گزارش کالاخبر،بهای معاملات نفت برنت با ۹۷ سنت معادل ۱.۲۷ درصد افزایش، به ۷۷ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا، یک دلار و ۱۴ سنت معادل ۱.۵۶ درصد افزایش یافت و به ۷۴ دلار و هشت سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز دوشنبه که بازارهای سهام جهانی ریزش سنگینی را تجربه کردند، حدود یک درصد سقوط کرده بودند.

اما در پی ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و فواد شکر، یکی از فرماندهان ارشد حزب الله به دست رژیم صهیونیستی، تنشهای ژئوپلیتیکی در خاورمیانه تشدید شد و نگرانیها نسبت به احتمال اختلال در عرضه نفت این منطقه را برانگیخت و کاهش بیشتر قیمت نفت را محدود کرده است.

پریانکا ساچدوا، تحلیلگر ارشد نفت در شرکت «فیلیپ نوا»، روز دوشنبه گفت: به نظر می رسد نگرانیهای گسترده ای که نسبت به احتمال اوج گیری تنشها در خاورمیانه وجود دارد، کمک کرده است نفت بخشی از کاهش قیمت خود را بازیابی کند.

عامل دیگری که از افزایش قیمت نفت در معاملات روز جاری حمایت کرد، داده های منتشر شده در شب گذشته بود که نشان داد فعالیت بخش خدمات آمریکا، از پایینترین رکورد چهار ساله خود در ژوئیه، بهبود یافته است.

رشد قیمت نفت در بحبوحه صعود گسترده بازارهای سهام آسیایی پس از افت شدید آنها در روز دوشنبه، روی داد.

بر اساس گزارش رویترز، نگرانیها نسبت به تولید کمتر در میدان نفتی «شراره» لیبی که بزرگترین میدان نفتی این کشور است، عامل دیگری بود که از قیمت نفت پشتیبانی کرد. تولید این میدان به دلیل اعتراضات سیاسی، حدود ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها