• ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
  • کد خبر: 89943
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۵ سنت معادل ۰.۱۸ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۵۵ سنت رسید.

به گزارش کالاخبر ،قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز سه‌شنبه برای سومین روز پیاپی کاهش یافت. سرمایه‌گذاران بر افزایش عرضه نفت و تقاضای ضعیف برای آن تمرکز کرده‌اند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۵ سنت معادل ۰.۱۸ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۵۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۵ سنت معادل ۰.۴۴ درصد کاهش ۷۹ دلار و ۷۸ سنت معامله می‌شود.

به نظر می‌رسد تاجران تصمیم بایدن برای کناره‌گیری از انتخابات ریاست جمهوری و نامزدی کاملا هریس برای حزب دموکرات را نادیده گرفته‌اند. تحلیلگران عقیده دارند هیچ کدام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یعنی نه هریس و نه ترامپ سیاست‌هایی ارائه نخواهند داد که تاثیر چندانی بر عملیات‌های نفت و گاز داشته باشد.

در عوض، بازار بر عرضه و تقاضای نفت تمرکز کرده که طبق گفته تحلیلگران مورگان استنلی، تعادل آن در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی بر هم خورده و در سال آینده با مازاد عرضه مواجه خواهیم بود. این اتفاق قیمت نفت برنت را تا محدوده ۷۰ تا ۸۰ دلار در هر بشکه پایین می‌آورد.

موسسه نفت آمریکا که یک گروه تجاری است برآورد خود از ذخایر نفت آمریکا در این هفته را امروز منتشر خواهد کرد. اطلاعات دولتی آمریکا هم در روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

تحلیلگران رویترز تخمین می‌زنند ذخایر نفت خام آمریکا به طور متوسط ۲.۵ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۹ ژوئیه کاهش یافته و ذخایر بنزین ۵۰۰ هزار بشکه در روز پایین آمده باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها