• ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
  • کد خبر: 89820
نفت

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا تحت تاثیر داده‌های اقتصادی در چین و مذاکرات آتش‌بس جنگ غزه، کاهش یافت.

به گزارش کالاخبر ،بهای معاملات نفت برنت با ۲۷ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۸۴ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته ۱.۳ درصد سقوط کرد.بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۰ سنت معادل ۰.۲۵ درصد کاهش، به ۸۱ دلار و ۲۱ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا در معاملات روز سه شنبه، ۱.۱ درصد کاهش داشت.

هر دو شاخص در معاملات چند روز گذشته، پس از این که معلوم شد صنعت انرژی تگزاس از وقوع توفان گرمسیری بریل آسیب چندانی ندیده است، حدود سه درصد سقوط کردند.

شرکتهای نفت و گاز بخشی از فعالیتهایشان را روز سه شنبه ازسرگرفتند. بعضی از بنادر بازگشایی شدند و اکثر تولیدکنندگان و تاسیسات تولیدی، تولیدشان را بالا بردند اما بعضی از تاسیسات، متحمل خسارت شدند و برق آنها هنوز به طور کامل احیا نشده است.

تینا تِنگ، تحلیلگر بازار مستقل با اشاره به داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده چین در ژوئن، اظهار کرد: انتظارات برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه و داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده ضعیف‌تر از حد مطلوب در چین، فشارهای نزولی بر قیمت نفت را تشدید کرد.

در خاورمیانه، مذاکرات برای رسیدن به توافق آتش بس در غزه، در دوحه ازسرگرفته خواهد شد و روسای اطلاعاتی مصر، آمریکا و رژیم صهیونیستی در آن حضور پیدا می‌کنند.

مذاکرات بر سر برنامه آمریکا برای پایان دادن به جنگ ۹ ماهه با میانجی گری قطر و مصر است.

منابع بازار با اشاره به آمار موسسه امریکن پترولیوم در روز سه شنبه، اظهار کردند ذخایر نفت و بنزین آمریکا در هفته گذشته، کاهش یافته است که نشان می‌دهد تقاضای تابستانی برای سوخت، مستمر بوده و پس از روزها کاهش، بهبود یافته است.

طبق آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به پنجم ژوئیه، به میزان ۱.۹۲۳ میلیون بشکه کاهش یافت. ذخایر بنزین، به میزان ۲.۹۵۴ میلیون بشکه کاهش داشت. با این حال، ذخایر سوخت‌های تقطیری، به میزان ۲.۳۴۲ میلیون بشکه افزایش داشت.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز سه شنبه پیش‌بینی کرد تقاضای جهانی برای نفت در سال آینده، از عرضه پیشی خواهد گرفت که برخلاف گزارش قبلی این آژانس از وجود مازاد عرضه بود.

اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا که مطرح کرد زمینه برای کاهش نرخ‌های بهره قوی‌تر می‌شود، روند نزولی نفت را محدود کرد. نرخ‌های بهره پایین‌تر، از رشد اقتصادی پشتیبانی کرده و مصرف نفت را بهبود می‌بخشد.

بر اساس گزارش رویترز، پس از اظهارات پاول، سرمایه‌گذاران، احتمال کاهش نرخ‌های بهره در سپتامبر را ۷۰ درصد برآورد کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها