زنجیره فولاد

بر اساس گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، آمار تولید کل زنجیره آهن و فولاد کشور در مجموع دو ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱.۵ تا ۱۷.۶ درصدی داشته که بیشترین آن، مربوط به کنسانتره سنگ‌آهن بوده است.

به گزارش کالاخبر به نقل از انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، آمار تولید کل زنجیره آهن و فولاد کشور در مجموع دو ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱.۵ تا ۱۷.۶ درصدی داشته که بیشترین آن، مربوط به کنسانتره سنگ‌آهن بوده است.

در مجموع دو ماهه ابتدایی سال جاری، تولید کنسانتره سنگ‌آهن بیشترین رشد تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است. طی این مدت ۱۳ میلیون و ۷۹۸ هزار تن آهن اسفنجی تولید شد که در اردیبهشت ماه با یک جهش قابل‌توجه نسبت به فروردین ماه، نزدیک به ۱۰ میلیون تن فقط در اردیبشهت ماه تولید شده است. آمار تولید دو ماهه امسال نسبت به میزان تن تولیدی در مدت مدت مشابه سال ۱۴۰۲، رشد ۱۷.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

در این مدت، هفت میلیون و ۶۶۴ هزار تن آهن اسفنجی تولید شد که ۱۴ درصد بیش از ۶ میلیون و ۷۲۳ هزار تن تولید شده در مدت مشابه سال گذشته بود و رشد ۱۴ درصدی را ثبت کرده است.در مدت مذکور سال جاری، ۱۲ میلیون و ۵۱۳ هزار تن گندله سنگ‌آهن تولید شد که نسبت به ۱۱ میلیون و ۷۱۹ هزار تن تولیدی در فروردین و اردیبهشت ماه سال گذشته، ۶.۸ درصد بیشتر است.

در دو ماهه نخست امسال، به ترتیب دو میلیون و ۲۳۲ هزار تن مقاطع طویل فولادی و یک میلیون و ۸۱۳ هزار تن مقاطع تخت فولادی تولید شد که یک میلیون و ۲۳۳ هزار تن از مقاطع طویل و ۹۴۶ هزار تن از مقاطع تخت تولید شده، مختص تولید در اردیبهشت ماه است.

مقاطع طویل فولادی با رشد ۱.۵ دصدی، از دو میلیون و ۱۹۸ هزار تن به دو میلیون و ۲۳۲ هزار تن و مقاطع تخت با رشد ۳.۹ درصدی، از یک میلون و ۷۴۵ هزار تن به یک میلیون و ۸۱۳ هزار تن رسیده است.

تولید محصولات فولادی از سه میلیون و ۹۴۳ هزار تن طی دو ماهه سال گذشته، به چهار میلیون و ۴۵ هزار تن رسید و بدین ترتیب رشد ۲.۶ درصدی را رقم زده است.

در نهایت تولید فولاد میانی کمترین رشد تولید را داشته است؛ در حالی که طی دو ماهه سال گذشته ۶ میلیون و ۳۱۹ هزار تن تولید شده بود و امسال تنها ۱۰۰ هزار تن بر آن افزوده شده و با رشد ۱.۶ درصدی، به ۶ میلیون و ۴۱۹ هزار تن رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها