• ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
  • کد خبر: 88822
قراضه

آخرین تغییرات بازار جهانی قراضه نشان می دهد که بازار صادرات قراضه ژاپن در ثبات است و روند نزولی در بازار واردات قراضه ترکیه ادامه دارد.

بازار قراضه ژاپن در ثبات

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران، بازار صادرات قراضه ژاپن به دلیل رکود تقاضا در کشورهای وارد کننده و رونق بازار داخلی در ثبات است. متوسط قیمت قراضه سنگین کلاس ۲ ژاپن ۳۴۷ دلار هر تن فوب شنیده شده که رشد خیلی جزیی داشته است.

در تایوان قراضه ژاپن ۳۸۰ تا ۳۸۵ دلار هر تن سی اف آر است در حالی که قراضه سنگین ۲۰-۸۰ امریکا ۳۶۵ تا ۳۷۵ دلار می باشد. در ویتنام نیز قراضه سنگین کلاس ۲ ژاپن ۳۸۸ تا ۳۹۵ دلار هر تن سی اف آر است در حالی که قیمت درخواستی خریداران ۳۸۵ دلار هر تن سی اف آر می باشد.

انتظار می رود بازار قراضه ژاپن برای مدتی در ثبات نسبی بماند که به دلیل رکود تقاضای کشورهای واردکننده است.

قراضه در ترکیه ارزان تر شد

بازار واردات قراضه ترکیه وضعیت مطلوبی ندارد و روند نزولی قیمت ادامه دارد. آخرین متوسط قیمت قراضه سنگین ۲۰-۸۰ وارداتی ۵ دلار افت روزانه داشته ۳۹۰ دلار هر تن سی اف آر شنیده شده است. ظاهرا قیمت نسبت به یک هفته قبل ۱۵ دلار افت داشته است.

فولادسازان ترکیه نمی دانند زمان مناسب خرید قراضه است یا خیر چرا که وضعیت فروش میلگرد آن ها نیز مطلوب نمی باشد. میلگرد صادراتی ترکیه با ۷ دلار افت روزانه به ۵۹۰ دلار هر تن فوب رسیده است. به نظر می رسد در کوتاه مدت این رکود تداوم داشته باشد و کارخانه ها تمایل به خرید قراضه امریکا در ۳۹۰ دلار هم ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها