• ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
  • کد خبر: 88411
قراضه

طبق آخرین پیش بینی های مای استیل، قیمت قراضه آهن چین احتمالاً در سال جاری تحت فشار نزولی باقی خواهد ماند، که عمدتاً به دلیل کاهش احتمالی قیمت محصولات فولادی است زیرا تقاضای فولاد در میان مصرف کنندگان نهایی کاهش می یابد. انتظار می‌رود قیمت‌ قراضه بیشتر از قیمت فولاد تمام‌شده کاهش یابد.

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران،سال گذشته میانگین قیمت قراضه در بازار داخلی چین ۱۰.۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افت داشت و ۴۲۶.۵ دلار هر تن ثبت شد. امسال انتظار می رود قیمت تا ۵ درصد دیگر کاهش یابد.

تحت تاثیر رکود بازار مسکن بعید به نظر می رسد مصرف فولاد در چین امسال رشد چشمگیر داشته باشد از این رو تولید فولاد نیز طبعا کاهش می یابد. بر اساس این گزارش قیمت سایر مواد اولیه فولادسازی نیز در چین سال جاری روند کلی ضعیفی خواهد داشت.

فولادسازان چینی در سال گذشته در مجموع حدود ۲۴۸.۶ میلیون تن قراضه آهن مصرف کردند و احتمالاً این حجم با رشد ۵ میلیون تنی یا ۲ درصدی در سال جاری به ۲۵۴ میلیون تن خواهد رسید.

در سال ۲۰۲۳، عرضه قراضه چین نیز به حدود ۲۴۹ میلیون تن رسید و انتظار می‌رود امسال به ۲۵۴ میلیون تن برسد که تقریباً مشابه همان میزان مصرف قراضه است. بنابراین، عرضه و تقاضای قراضه آهن چین در سال جاری به تعادل نسبی خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها