• ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
  • کد خبر: 87975
نفت

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به مازاد عرضه در بازار نفت و تقاضای ضعیف، سیر کاهشی روز گذشته را حفظ کرد.

به گزارش کالاخبر ، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در فوریه با یک سنت کاهش، به ۷۳ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ژانویه با دو سنت کاهش، به ۶۸ دلار و ۵۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز سه شنبه با ۳.۷ درصد کاهش و شاخص نفت آمریکا با ۳.۸ درصد کاهش بسته شده بود.

سقوط روز گذشته قیمت‌ها پس از انتشار آمار تورم آمریکا روی داد که انتظارات برای عدم کاهش نرخ‌های بهره در سال میلادی آینده را تقویت کرد. شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در نوامبر، رشد غیرمنتظره‌ای داشت و احتمال کاهش نرخ‌های بهره در سال ۲۰۲۴ را ضعیف کرد.

در این بین، تحلیلگران گروه بانکی ANZ اعلام کرد میانگین صادرات هفتگی نفت روسیه به بالاترین میزان از ژوئیه صعود کرده و نگرانی‌ها نسبت به مازاد عرضه را تشدید کرده و تردیدهایی را درباره توافق اخیر اوپک پلاس برای کاهش تولید بیشتر، برانگیخته است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش دورنمای انرژی کوتاه مدت خود، پیش بینی میزان عرضه در سال ۲۰۲۳ را به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز نسبت به گزارش قبلی، بالا برد و ۱۲.۹۳ میلیون بشکه در روز تخمین زد. این دورنمای بدبینانه، قیمت نفت را هفته جاری در مسیر کاهش قرار می‌دهد و به روند کاهشی که در ۷ هفته گذشته داشته است، ادامه می‌دهد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین پیش بینی خود از میانگین قیمت نفت برنت در سال میلادی آینده را بازبینی کرد و از برآورد ۹۳ دلار در هر بشکه در گزارش ماه قبل خود، به ۸۳ دلار تنزل داد.

تینا تِنگ، تحلیلگر شرکت «سی ام سی مارکتس» اظهار کرد: نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا، بعدازظهر روز چهارشنبه به پایان می‌رسد و مسیر بازارها را مشخص می‌کند. مواضع موافق افزایش بیشتر نرخ‌های بهره، باعث کاهش بیشتر قیمت نفت خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره را ثابت نگه دارد. با این حال، سرمایه‌گذاران به این تمرکز خواهند کرد که مقامات فدرال رزرو، اقتصاد را چطور می‌بینند و چه سطحی را برای نرخ‌های بهره در ماه‌های آینده پیش بینی می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها