• ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
  • کد خبر: 87874
نفت

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا، تغییر چندانی نداشت و نزدیک به پایین‌ترین رکورد ۵ ماهه باقی ماند.

به گزارش کالاخبر ، بهای معاملات نفت برنت با یک سنت افزایش، به ۷۷ دلار و ۲۱ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با چهار سنت کاهش، به ۷۲ دلار و ۲۸ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص در معاملات روز سه شنبه، در پایین‌ترین حد خود از ششم ژوئیه تاکنون، بسته شدند و شاخص نفت آمریکا با چهارمین کاهش روزانه متوالی خود روبرو شد.

سورو سارکار، سرپرست تیم بخش انرژی بانک DBS گفت: تنها خبر مثبت دو روز گذشته، اظهارات مقامات سعودی و روسیه بوده است که اعلام کرده‌اند کاهش تولید اوپک پلاس بر اساس شرایط حاکم بر بازار، در نیمه اول سال ۲۰۲۴ می‌تواند تمدید یا تشدید شود. فراتر از این، هیچ کاتالیزور مثبتی برای قیمت نفت در کوتاه مدت دیده نمی‌شود.

تحلیلگران می‌گویند نگرانی‌ها نسبت به پیامد تشدید جنگ در غزه روی عرضه نفت خاورمیانه، مانع از کاهش بیشتر قیمت نفت شده است. با این حال، بعضی از تحلیلگران، حرکت قیمت نفت را نزولی می‌بینند. لئون لی، تحلیلگر شرکت سی ام سی مارکتس در این باره گفت: وضعیت فعل ممکن است فقط یک بهبود فنی کوتاه مدت باشد و نیروی آن بسیار ضعیف است. در حال حاضر قیمت نفت وارد یک روند نزولی شده است. همچنین شاهد افزایش ذخایر نفت در آمریکا بوده‌ایم و احتمالا قیمت نفت به زیر ۷۰ دلار در هر بشکه نزول خواهد کرد.

نگرانی‌ها نسبت به سلامت اقتصادی چین که ممکن است تقاضای کلی برای سوخت در دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان را محدود کند، هم بر قیمت‌ها تاثیرگذار بود.

موسسه اعتبارسنجی مودیز، روز سه‌شنبه، دورنمای رتبه A۱ چین را با اشاره به افزایش ریسک‌های مربوط به کاهش رشد اقتصادی میان‌مدت به شکل ساختاری و مداوم و رشد منفی مداوم بخش املاک، از باثبات به منفی، تنزل داد.

چین اطلاعات اولیه تجارت از جمله داده‌های مربوط به واردات نفت را روز پنجشنبه منتشر خواهد کرد.

عامل دیگری که در فشارهای کاهشی روی قیمت نفت تاثیر گذاشت، آمار موسسه امریکن پترولیوم بود که نشان داد ذخایر نفت و سوخت آمریکا در هفته منتهی به اول دسامبر، رشد کرده است. منابع آگاه با اشاره به آمار این موسسه، اظهار کردند: ذخایر نفت آمریکا به میزان ۵۹۴ هزار بشکه، ذخایر بنزین به میزان ۲.۸ میلیون بشکه و ذخایر سوختهای دیگر حدود ۱.۹ میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، آمار رسمی ذخایر نفت و سوخت از سوی دولت آمریکا بعدازظهر روز جاری منتشر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها