آراسته

رحمان آراسته، مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالای ایران گفت: افزایش تعداد صندوق های طلا به این سبب است که بتوانیم افرادی که درجه ریسک‌پذیری کمتری دارند و تمایل به ورود مستقیم در سرمایه‌گذاری همچون شمش و سکه طلا دارند را به این سمت حرکت دهیم و این سرمایه گذاران خیال آسوده داشته باشند که افراد دیگری با اطلاعات مالی تخصصی‌تر می‌توانند بر دارایی‌های آن‌ها معامله کنند.

به گزارش کالاخبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آراسته افزود: خوبی این صندوق‌ها این است که به سبب حضور مدیران خبره و تعدد دارایی و سهامداران آن‌ها بسیار نقدشونده هستند و سهامداران هر زمان که اراده کنند می‌توانند دارایی خود را به فروش برسانند. همچنین صندوق‌های طلا در دو سال اخیر بالاترین بازدهی را در میان صندوق‌های بازارسرمایه داشته‌اند که این خود یک نکته مثبت محسوب می‌شود که افراد به جای جذب در بازارهای غیررسمی و تلگرامی به سمت این بخش حرکت کنند حرکتی که نه تنها به خود سهامداران کمک خواهد کرد بلکه به سبب جذب نقدینگی به دولت و بانک مرکزی نیز کمک قابل قبولی خواهد کرد.

محدودیتی برای ورود به صندوق های طلای بورس کالا وجود ندارد

آراسته اظهار کرد: برای فعالان بازار اعم از سهامداران حقیقی و خرد هیچ محدودیتی برای ورود به صندوق‌های طلای بورس کالا وجود ندارند و با هر میزان نقدینگی می‌توانند وارد سرمایه‌گذاری در این حوزه شوند. یکی دیگر از اهداف افزایش تعداد صندوق‌های طلا در بورس کالا شکل‌گیری رقابت سالم و واقعی میان فعالان بازار در حوزه طلا است اقدامی که موفق بوده و تاکنون ۲۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی جذب صندوق‌های طلا شده است و هدف بورس کالا این است که در دو سال آینده نقدینگی را در این صندوق‌ها به ۲۰۰ همت برساند.

او در ادامه عنوان کرد: خوبی صندوق‌های طلا این است که به سبب آن که واحدهای آن‌ها میزان کوچک تا بزرگ است افراد با سرمایه‌های خرد هم می‌توانند وارد سرمایه‌گذاری در حوزه طلا شوند و دیگر با وجود این صندوق‌ها نیاز به ورود مستقیم در بازار طلا و سکه و... نیست و افراد می‌توانند با خرید این صندوق‌ها نوسانات قیمت خود را پوشش دهند اقدامی که در کشورهای دیگر جهان از جمله چین هم بسیار رایج است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها