گواهی سپرده

در بازار گواهی سپرده بیش از ۱۲.۲ میلیون ورقه بهادار مبتنی بر کالا با ارزش بیش از ۳۲۱ میلیارد تومان در هفته منتهی به ۲۳ دی دست به دست شد. زعفران از لحاظ حجم و ارزش معاملات برتر از سایر دارایی ها، در مقام نخست ایستاد.

به گزارش کالاخبر ، ۱۲ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۳۹۹ ورقه بهادار مبتنی بر کالا با ارزش بیش از ۳۲۱ میلیارد تومان در بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالا در هفته گذشته دست به دست شد. ارزش معاملات هفته منتهی به ۱۶ دی نیز نزدیک ۵۹۳ میلیارد تومان برای ۱۲ میلیون و ۲۹۶ هزار و ۴۴۳ ورقه بهادار مبتنی بر کالا بود.

در جریان معاملات هفته گذشته، ۱۷۱ هزار اوراق گواهی سپرده سکه طلا در حالی دست به دست شد که این دارایی پایه ارزش نزدیک ۳۴.۷ میلیارد تومان را ثبت کرد.

اوراق مبتنی بر طلا با کسب سهم ۱۱ درصدی در ارزش معاملات و یک درصدی در حجم معاملات، جایگاه سوم را در ارزش کل و رتبه چهارم را در حجم کل بازار گواهی سپرده کالایی از آن خود کرد.

سیمان با ثبت معامله ۶ میلیون و ۱۸۰ هزار گواهی سپرده، رتبه اول از نظر حجم را از آن خود کرد و ارزش معاملات این دارایی بیش از ۴.۷ میلیارد تومان شد. سهم این دارایی از حجم کل معاملات ۵۱ درصد بود و از لحاظ حجم در جایگاه اول ایستاد.

در هفته منتهی به ۲۳ دی، ۴ میلیون و ۹۰۹ هزار و ۴۵۴ گواهی سپرده زعفران نیز به ارزش بیش از ۱۷۴ میلیارد تومان دست به دست شد که این دارایی پایه، با سهم ۴۰ درصدی در حجم و ۵۴ درصدی در ارزش جایگاه اول را در هر دو آیتم به خود اختصاص داد.

ارزش معاملات ۹۵۱ هزار و ۵۳۱ گواهی سپرده شیشه نیز به بیش از ۱۰۵ میلیارد تومان رسید و این دارایی توانست مقام دوم را از لحاظ ارزش بعد از زعفران و مقام سوم را از نظر حجم بعد از سیمان و زعفران از آن خود کند. این دارایی پایه توانست سهم ۸ درصدی از حجم کل معاملات گواهی سپرده کالایی و سهم ۳۳ درصدی از ارزش کل این معاملات را به خود اختصاص دهد.

در هفته ای که گذشت معامله ۲۴ هزار و ۶۹۹ گواهی سپرده برنج به ارزش بیش از ۱.۹ میلیارد تومان در بازار مالی بورس کالای ایران نیز به ثبت رسید. همچنین ۷۱۵ گواهی سپرده زیره سبز به ارزش بیش از ۱۰۹ میلیون تومان دست به دست شد.

۱۲.۲ میلیون اوراق گواهی کالایی دست به دست شد

۱۲.۲ میلیون اوراق گواهی کالایی دست به دست شد

۱۲.۲ میلیون اوراق گواهی کالایی دست به دست شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها