نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۹۴ سنت معادل ۳.۶۳ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۹۲ سنت رسید.

به گزارش کالاخبر به نقل از رویترز، قیمت نفت ۳ دلار در هر بشکه در روز جمعه به‌دنبال احتمال کاهش تولید روسیه در پاسخ به تعیین سقف قیمت برای نفت آن توسط گروه ۷ افزایش یافت.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۹۴ سنت معادل ۳.۶۳ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۹۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ دلار و ۷ سنت معادل ۲.۶۷ درصد افزایش ۷۹ دلار و پنجاه‌وشش سنت معامله می‌شود.

الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه در روز جمعه اعلام کرد تولید نفت این کشور احتمالاً ۵ تا ۷ درصد در اوایل ۲۰۲۳ در پاسخ به این اقدام گروه ۷ کاهش خواهد یافت.

صادرات نفت روسیه از منطقه بالتیک ۲۰ درصد در ماه دسامبر نسبت‌به ماه قبل‌از آن به‌خاطر تحریم‌های اتحادیه اروپا و سقف قیمت تعیین‌شده پایبن آمده است.

تحلیلگران عقیده دارند در صورت افزایش تقاضای جهانی برای نفت و کاهش تولید روسیه، قیمت نفت در محدوده ۸۰ دلار باقی خواهد ماند.

هم تقاضا برای نفت و هم تولید آن طی چند روز آینده به‌خاطر طوفان شدید در سراسر آمریکا پایین خواهد آمد. چندین پالایشگاه بزرگ این کشور به‌خاطر سرمای شدید بسته شده‌اند و تولید در تگزاس و داکوتای شمالی هم متوقف شده‌است.

متخصصان بانک سوییسی یوبی‌اس انتظار دارند قیمت نفت در سال آینده میلادی به‌خاطر کاهش تولید روسیه و برداشته شدن قرنطینه‌های کرونایی در چین به بالاتر از ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها