زغال سنگ

کشتی‌های باری که با تقاضای ضعیف سنگ‌آهن چین دچار مشکل شده اند، جایگزین پرسودتری پیدا کرده اند زیرا بحران جهانی انرژی تقاضای زغال سنگ را بالا برده است

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران، دادوستد سنگ آهن شرکت های معدنی و تجار سنگ آهن که دومین کالای پرمعامله دریایی دنیاست کاهش یافته و آن ها کشتی‌های فله‌بر خود را دوباره به زغال سنگ اختصاص می‌دهند تا درآمد خود را افزایش دهند. حال کشتی های بیشتری سوخت را از روسیه به چین و از استرالیا به اروپا می برند.

این تغییر در حالی اتفاق افتاده که یک بحران عمیق در بازار مسکن چین امیدها برای بهبود تقاضای سنگ آهن را از بین برده است. در واقع پس از تهاجم مسکو به اوکراین که کشورها را مجبور به جایگزینی گاز روسیه کرد، بازار زغال سنگ دوباره احیا شده است.

کشتی‌های فله معمولا به دنبال قراردادهای بلندمدت پایدار برای یک کالا هستند و به آن پایبند می‌مانند، اما زمانی که سود در جاهای دیگر جذاب‌تر باشد، کشتی‌ها می‌توانند موقتا به تحویل انواع دیگر محموله‌ها روی آورند.

برخی از بزرگترین کشتی های سنگ آهن که به نام کیپ سایز شناخته می شوند، زغال سنگ روسیه را به چین و هند حمل می کنند. در یک بازار معمولی، معمولا تاجران از این استراتژی اجتناب می کنند، زیرا بنادر زغال‌سنگ روسیه عمق آب کافی ندارند تا کشتی‌های کیپ سایز به طور کامل بارگیری شوند و کشتی‌ها را مجبور می‌کند که فقط محموله‌های کوچک را حمل کنند.

در واقع بازار حمل و نقل دریایی برای آنکه رونق داشته باشد نیاز به رونق بازار مسکن چین دارد در غیر این صورت نرخ حمل و نقل در بازارهای جهانی پر نوسان باقی می ماند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها