به گزارش کالاخبر و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه درباره عرضه خودرو در بورس کالا گفت: عرضه خودروهای تولیدی در بورس کالا میتواند به سبب شفافیت و کارا بودن این بازار، نوسان های قیمتی بازار خودرو را کنترل کند. در سال ۱۴۰۰ ما به التفاوت نرخ فروش خودروهای تولیدی از درب کارخانه تا بازار آزاد، مجموعاً ۱۱۰ هزار میلیارد تومان بوده، در حالی که سهامداران شرکتهای خودروساز از سود حاصله بیبهره بودهاند و همچنین افزایش نرخهای پلکانی که شرکتهای خودروساز در طول یک سال اخیر گرفتهاند صرفاً منجر به افزایش درآمد واسطهها و برخی شرکتها شده است.
با هم این مطالب را هم مرور کنیم:
- سایپا به جمع عرضه کنندگان خودرو در بورس کالا پیوست
- فیدلیتی و دیگنیتی در ۲۶ مرداد در بورس کالا عرضه میشود
- چگونه از بورس کالا خودرو بخریم؟
- رایزنی سازمان بورس و وزارت صمت برای عرضه خودرو در بورس کالا
او می گوید: هرچه زمینه فرآیند فروش خودروهای تولیدی با عرضه این محصول ها در بورس کالا شفاف شود، به طور حتم افزون بر بازگشت اعتماد سهامداران، شاهد کاهش دلالان و واسطهگرها خواهیم بود. با توجه به زیرساختها و موفقیتهایی که بورس کالا در سایر زمینهها داشته، به همین دلیل بهترین محل برای عرضه خودرو است و باید از وزیر صمت خواست به منظور بهرهمندی از مزیتهای بازارهای متشکل و کاهش دلالی و سوداگری با سازمان بورس و بورس کالا همکاریهای لازم را به عمل آورد.
طرح عرضه خودرو در بورس کالا در ۲۱ تیر در شورای عالی بورس مصوب شد و قرار است ۶۰۰ دستگاه خودرو فیدلیتی و دیگنیتی گروه بهمن، در تاریخ ۲۶ مرداد (هفته پایانی مرداد) در این بازار عرضه شود.
آنچه باید درباره اهمیت عرضه خودرو در بورس کالا بدانید:
- نان دلالان با عرضه خودرو در بورس کالا آجر می شود
- آیندهای که در انتظار بازار خودرو است/ مزایای بورسی شدن خودرو
- سازوکار بورس کالا، تسهیلگر عرضه و معاملات خودرو است
- امیدها به احیای صنعت خودرو زنده شد
- عرضه خودرو در بورس کالا به نفع تولیدکننده و مصرف کننده است
- راه برون رفت از شرایط فعلی، عرضه خودرو در بورس کالا
ارسال نظر