قرارداد آتی

در بازار مشتقه بورس کالای ایران بیش از ۶۳۰ هزار قرارداد آتی به ارزش ۳.۵ همت در فصل بهار ۱۴۰۱ دست به دست شد.

به گزارش کالاخبر ، آمار معاملات بازار مشتقه بورس کالای ایران نشان می دهد در بهار امسال ۶۳۰ هزار و ۵۵۲ قرارداد آتی به ارزش ۳۴۶۱ میلیارد تومان منعقد شده است و بیشترین حجم معاملات مربوط به فروردین ماه با ثبت معامله ۲۶۷ هزار و ۵۱۳ قرارداد بود، درحالی که به لحاظ ارزش، بیشترین ارزش به ماه خرداد با ثبت ۱۵۱۲ میلیارد تومان تعلق داشت.

در فروردین امسال ۲۶۷ هزار و ۵۱۳ قرارداد آتی به ارزش ۱۱۵۵ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و در اردیبهشت حجم و ارزش معاملات قراردادهای آتی در سه دارایی نقره، صندوق طلا و زعفران به ۱۶۳ هزار و ۹۸۶ قرارداد و ۷۹۳ میلیارد تومان رسید. در خرداد هم ۱۹۹ هزار و ۵۳ قرارداد به ارزش ۱۵۱۲ میلیارد تومان از سوی بازیگران بازار مشتقه معامله شد.

در طول دوره سه ماهه ابتدایی سال درمجموع ۵۰۷ هزار و ۹۲۲ قرارداد آتی صندوق طلا به ارزش ۲۱۳۱ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و این دارایی با سهم ۸۰ درصدی در حجم و ۶۱ درصدی در ارزش جایگاه نخست را از آن خود کرد.

جایگاه دوم معاملات آتی به زعفران با ثبت معامله ۱۱۱ هزار و ۸۳۲ قرارداد به ارزش ۱۳۰۸ میلیارد تومان تعلق داشت و نقره با ثبت معامله ۱۰ هزار و ۷۹۸ قرارداد آتی به ارزش ۲۲ میلیار تومان در جایگاه سوم ایستاد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها