• ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
  • کد خبر: 72861
ابهام بازار

پیش‌بینی می‌شود درآمد صادرات بخش معدن و انرژی استرالیا در سال مالی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ به رکورد ۴۲۵ میلیارد دلار استرالیا معادل ۳۱۸ میلیارد دلار آمریکا برسد، اگرچه انتظار می‌رود قیمت‌ سنگ آهن استرالیا کاهش یابد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، برآورد شده درآمد صادرات مواد اولیه استرالیا در سال مالی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ منتهی به ژوئن ۳۳ درصد نسبت به رکورد ۳۲۰ میلیارد دلار استرالیا در سال قبل افزایش یابد و سال مالی ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ به ۳۷۰ میلیارد دلار استرالیا کاهش یابد.

قیمت‌ جهانی انرژی و کامودیتی ها در سال جاری با این چشم‌ انداز افزایش یافته که تهاجم روسیه به اوکراین کمبود را تشدید می‌کند.

در این بین زغال سنگ دومین کالای صادراتی استرالیا پس از سنگ آهن است که از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار صادرات سالانه عبور کرده است. درآمد حاصل از صادرات لیتیوم، نیکل و مس احتمالاً در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲ از ۲۳ میلیارد دلار فراتر خواهد رفت که نسبت به سال قبل ۳۸ درصد افزایش خواهد داشت.

قیمت زغال سنگ متالورژی و حرارتی استرالیا در ژانویه ۲۰۲۲ به بالاترین سطح خود رسید، زیرا آب و هوای نامناسب، تولید و حمل و نقل را تحت تأثیر قرار داد. این گزارش خاطرنشان کرد که پس از جنگ اوکراین نیز رکوردهای جدیدی ثبت شد.

پیش بینی می شود درآمد حاصل از صادرات زغال سنگ به حدود ۱۱۰ میلیارد دلار استرالیا در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲ افزایش یابد.

قیمت سنگ آهن، بزرگترین کالای صادراتی استرالیا، بسیار پایین تر از اوج خود در اواسط سال ۲۰۲۱ باقی می ماند و انتظار می رود با بهبود بیشتر عرضه برزیل و کاهش رشد تقاضای جهانی، کاهش یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها