برق

بزرگترین تامین مالی صنعت برق کشور امروز در بورس انرژی صورت گرفت و تمامی اوراق در کسری از ثانیه و با تقاضای ۹ برابری عرضه به فروش رفت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» امین شکرریز مدیر بورس کالا و انرژی کارگزاری سهم آشنا از انجام بزرگترین تامین مالی صنعت برق خبر داد و به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) گفت: بزرگترین تامین مالی صنعت برق ایران به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال امروز در بورس انرژی صورت گرفت و کلیه ی اوراق با تقاضای ۹ برابری به فروش رفت. 

وی افزود: تعداد کل قراردادها ۵۲۳ هزار و ۴۷۱ قرارداد و قیمت هر قرارداد ۳ میلیون و ۸۲۰ هزار و ۶۵۰ ریال بود و برای ۲۰۰ میلیارد تومان بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تقاضا وارد شد.

وی با بیان اینکه این اوراق به صورت سلف موازی استاندارد و برای شرکت نیروگاه سنندج مپنا منتشر شد، افزود: کارگزارعرضه کننده ، مشاور پذیرش  و مدیر صندوق بازارگردانی کارگزاری سهم آشنا و متعهد پذیره نویسی صندوق بازارگردانی اختصاصی مپنا آشنا و تامین سرمایه امین است. 
شکرریز به سود این اوراق اشاره کرد و در ادامه گفت: سود روز شمار این اوراق ۲۱ درصد، سود سالانه ۲۲ درصد و حداکثر این سود هم ۲۳ درصد تعیین شده است.

مدیر بورس کالا و انرژی کارگزاری سهم آشنا در پایان گفت: با توجه به شرایط پس از برجام و دغدغه هایی که شرکتهای تولیدی برای تامین نقدینگی دارند، تامین مالی باانتشار اوراق سلف موازی استاندارد در بورس های کالا و انرژی روش خوبی برای جمع آوری نقدینگی از بازار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها