پیام اقتصادی 31

سی و یکمین شماره دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا منتشر شد و نسخه الکترونیک آن نیز بر روی سایت رسمی بورس کالا و پایگاه اطلاع رسانی کالاخبر قرار گرفت. 

به گزارش «کالاخبر»؛ تیتر یک این شماره دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا با عنوان «سکانداران تازه نفس بازار سرمایه» به چالش های دماسنج اقتصاد و برنامه مدیران جدید سازمان بورس و اوراق بهادار اشاره شده است.

ازجمله پرونده های ویژه درج شده در این شماره، مسئله گندم و عرضه این محصول در بورس کالا با تیتر «تالار نقره ای؛ دوای درد گندم» بوده و در این مسیر به بررسی طرح قیمت تضمینی گندم در بورس کالا پرداخته و در همین راستا آثار و گفتارهایی از کارشناسان و فعالان این حوزه منتشر شده است. علاوه بر این، ابزار گواهی سپرده به عنوان توسعه بخش بورس کالا و مسیر ورود مشتریان خرد در گفت و گو با تحلیلگران و کارشناسان به تفصیل بررسی شده است.

در فصل «تالار نقره ای» این شماره، عملکرد بازارهای مختلف بورس کالا تا پایان مهر ماه سال ۱۴۰۰ رصد شده است. 

در فصل «چشم انداز» نیز برنامه های سکانداران تازه نفس بورس مورد بررسی قرار گرفته و بر اهمیت حمایت نهادهای بالادستی به عنوان شرط موفقیت بازگشت اعتماد به بورس مطرح شده است. چالش های دماسنج اقتصاد، پایان دخالت دولت در قیمت گذاری و بورس چشم به راه ابزارها و خدمات مالی از دیگر مطالب این فصل است.

در فصل «نبض بورس» نیز برنامه های وزیر صمت در حوزه تولید تشریح شده و چند رشته گزارش با عناوین گواهی سپرده ابزاری جذاب برای سرمایه گذاران، نقش بورس کالا در پایان انحصار در بازار سیمان و رهایی از قیمت گذاری دستوری این محصول و تحول بازار سیمان با یک ابزار مالی درج شده است.

در فصل «نمای بازار»، مسائل و مشکلات صنایع در پی قیمت گذاری دستوری و تاثیر آن بر سرمایه گذاری صنعتی مطرح شده است.

در فصل «بورس های جهانی» نیز موضوعاتی از قبیل کاهش تولید کشاورزی، ناامنی امنیت غذایی، بیم و امیدهای گرانی طلای سیاه، تاثیر جهانی سقوط غول ساخت و ساز چین و معرفی بورس طلا و کالای دبی مطرح شده است.

علاقه مندان می توانند فایل کامل نسخه الکترونیک شماره جدید دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا را از طریق آدرس ذیل دریافت کنند.

https://www.imereport.ir/d/2022/01/19/0/29439.pdf

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها