مس

محموله ۳ هزار تنی شرکت ملی صنایع مس ایران امروز بر تابلوی تالار صادراتی بورس کالای ایران برای تحویل فوب بندرعباس در شرایطی به فروش رسید که با صف تقاضای ۱۰ هزار تنی خریداران، قیمت این محصول با رشد ۱۱ درصدی نسبت به نرخ پایه با قیمت ۲ میلیون و ۶۴۸ هزار و ۱۵۱ ریال به ازای هر کیلوگرم معامله شد.

به گزارش «کالاخبر»؛ قیمت پایه این محموله از سوی فروشنده ۲ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۵۳۳ ریال تعیین شده بود.

حجم معاملات صادراتی مس از ۳۷ هزار تن فراتر رفت

با احتساب فروش های امروز از ابتدای شروع عرضه های صادراتی ملی مس در بورس کالا که به تاریخ ۵ آذر ماه بر می گردد این شرکت ۳۷ هزار و ۸۰۰ تن مس کاتد در رینگ صادراتی عرضه کرد و موفق به فروش تمامی این محموله ها شد.

این شرکت از فروش های صادراتی خود در بورس کالا درآمدی معادل ۹۰ هزار و ۶۳۱ میلیارد ریال کسب کرد.

اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه در حال حاضر تمام محصولات شرکت ملی مس در رینگ داخلی و رینگ صادراتی بورس کالا به فروش می رسند تاکید کرد: علاوه بر معاملات داخلی در حوزه صادرات نیز شاهد شفافیت معاملات و فروش براساس معاملات بین المللی هستیم.

وی تصریح کرد: معاملات در بورس کالا از شفافیت لازم برخوردار است و این موضوع سبب می شود کشف قیمت کالا به طور شفاف‌تری انجام شده و معاملات نیز صحیح تر رقم بخورند.

سعدمحمدی اضافه کرد: با راه اندازی رینگ صادراتی مس در بورس کالا در مجموع قیمت‌ها در بورس شفاف شد به طوریکه قیمت‌های رینگ صادراتی بر اساس معاملات بین المللی تعیین می شود، بورس نظارت می کند و در تابلو معامله می شود.

معامله صادراتی آلومینیوم

امروز همچنین ۱۵۰۰ تن شمش آلومینیوم هزار پوندی شرکت آلومینای ایران در تالار صادراتی بورس کالا عرضه و با قیمت پایه ۷۸۴ هزار و ۱۵۰ ریال در هر کیلوگرم به فروش رسید.

آمارها نشان می دهد ۱۱۰۰ تن از عرضه شمش آلومینیوم در روز جاری در سامانه معاملات مچینگ صورت گرفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها