سیمان

بورس کالای ایران روز گذشته شنبه ۱۸ دی ماه میزبان عرضه یک میلیون و ۵۸ هزار و ۱۸۴ تن سیمان تیپ یک و دو بود و در نهایت ۷۵۵ هزار و ۱۶۱ تن از این محموله ها به فروش رسید. از نکات مهم معاملات این هفته همانند هفته های قبل، ثبات نسبی قیمت و تعادل روند معاملات سیمان بود به طوریکه میانگین قیمت محصول تیپ ۲ در کیسه های ۵۰ کیلوگرمی در مدار ۲۵ هزار تومان قرار داشت.

به گزارش «کالاخبر»؛ میانگین قیمت سیمان پاکتی روز گذشته به ۵۱۰ تومان در هر کیلوگرم رسید که به این ترتیب هر کیسه سیمان ۵۰ کیلوگرمی روی رقم ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان قرار گرفت.

در معاملات دیروز سیمانی ها در بورس کالا از مجموع ۹۵۱ هزار و ۵۸۴ تن سیمان تیپ دو (فله و پاکتی) عرضه شده ۶۹۰ هزار و ۲۳۱ تن معادل ۷۲.۵ درصد معاملات در قیمت پایه انجام شد. البته در کنار ثبات بخش عمده ای از معاملات به طور طبیعی محصول برخی شرکت ها با استقبال بیشتر خریداران مواجه می شود و رقابت در این معاملات نیز دیده می شود که همین موضوع بیانگر کشف عادلانه قیمت ها در مکانیسم عرضه و تقاضاست. 

به گفته سیف‌الله امیری مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های فوری وزارت صنعت درخصوص تنظیم بازار کالاهای پایه‌ای و با عرضه های مستمر هفتگی در حدود یک تا ۱.۲ میلیون تنی، شاهد ثبات قیمت‌ها در بازار سیمان هستیم و مشکل خاصی در تنظیم بازار سیمان وجود ندارد.

امیری با اشاره بر آرامش و ثبات ایجاد شده در بازار سیمان، از تأمین به موقع سوخت مورد نیاز کارخانجات سیمانی خبر داد و گفت: مازوت مورد نیاز این کارخانجات تأمین و تحویل داده شده است و در این زمینه هم با مانع خاصی مواجه نیستیم؛ به این ترتیب شاهد افزایش میزان تولید و عرضه این محصول نسبت به تقاصای بازار هستیم.

گفتنی است امروز نیز ۱۷۳ هزار و ۶۷۰ تن سیمان پرتلند آهکی، پوزولانی، پوزولانی ویژه، تیپ ۵ و همینطور سیمان سفید و مرکب از سوی شرکت های سیمانی در تالار سیمان عرضه شد.

به گزارش «کالاخبر»؛ از ابتدای عرضه سیمان در بورس کالا که به تاریخ ۹ خرداد ماه بر می گردد در مجموع ۳۱ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۷۳۰ تن سیمان در بورس کالا عرضه شد که ۲۵ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۴۲۴ تن آن مورد معامله قرار گرفت.

گفتنی است، علاوه بر معامله سیمان در بازار فیزیکی، با راه اندازی معاملات گواهی سپرده سیمان به تاریخ ۹ آبان ماه تا  هفته گذشته در مجموع ۴۶ میلیون و ۴۴۵ هزار گواهی سپرده سیمان معادل ۴۶ هزار و ۴۴۵ تن سیمان به ارزش ۲۴۰ میلیارد و ۵۲۷ میلیون ریال از سوی معامله گران خرد مورد دادوستد قرار گرفته بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها