نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۱ سنت معادل ۰.۵۲ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۳۹ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در آستانه نشست گروه اوپک پلاس که انتظار می رود در آن برنامه قبلی این گروه مبنی بر افزایش تدریجی تولید ادامه یابد و در حالی که افزایش موارد ابتلا به کرونا هنوز موجب تعطیلی گسترده در کشورهای عمده مصرف کننده انرژی نشده است، قیمت نفت روز سه شنبه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۱ سنت معادل ۰.۵۲ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۳۹ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه فوریه هم با ۳۲ سنت معادل ۰.۴۲ درصد رشد به ۷۶ دلار و ۴۰ سنت رسید.قیمت هر دو شاخص نفتی روز دوشنبه شاهد رشد بیش از یک درصدی بود.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) به همراه روسیه و متحدانش موسوم به گروه اوپک پلاس قرار است روز سه شنبه تشکیل جلسه دهد. نشست مشترک وزارتی کمیته نظارت بر اجرای توافق اوپک پلاس هم قرار است ظهر امروز و پیش از نشست کلیه اعضا به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شود.

۳منبع آگاه در اوپک پلاس گفتند این گروه احتمالا برنامه قبلی خود مبنی بر افزایش ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه ای تولید روزانه خود را در ماه فوریه نیز ادامه خواهد داد.

تحلیلگران موسسه آر بی سی کپیتال گفتند، با توجه به چشم انداز فعلی قیمت ها، فشار وارده از سوی دولت بایدن برای افزایش عرضه و عدم وجود محدودیت های جدید برای مهار کرونا بعید است اوپک پلاس مسیر خود را تغییر دهد.

تحلیلگران آر بی سی در یادداشت خود نوشته اند: «هرچند موارد ابتلا به اومیکرون همچنان در نقاط مختلف جهان رو به افزایش است، با توجه به عدم وضع محدودیت های گسترده، فعلا نگرانی عمده ای متوجه تقاضا نیست.»

اما آنها اضافه کردند اگر تنش ها بین غرب و روسیه بر سر اوکراین افزایش پیدا کند و به عرضه انرژی لطمه بزند، ممکن است اوپک پلاس مسیر دیگری در پیش گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها