روسیه و چین

حجم تجارت بین روسیه و چین از ماه ژانویه تا ماه نوامبر سال جاری تاکنون از ۱۳۰ میلیارد دلار فراتر رفته و قرار است تا پایان سال ۲۰۲۱ به بالاترین حد تاریخی خود برسد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از راشاتودی، علی رغم محدودیت های ضد اپیدمی، همکاری عملی به طور فعال در حال توسعه است. روز سه‌شنبه آندری دنیسوف، سفیر روسیه در چین گفت: گردش تجارت متقابل در ۱۱ ماه گذشته از ۱۳۰ میلیارد دلار فراتر رفته و همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و بدون شک در پایان سال رکورد جدیدی ثبت خواهد شد.

این مقام افزود که هر دو کشور در حال همکاری نزدیک برای رسیدن به گردش تجاری سالانه به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار در آینده نزدیک هستند. در اوایل ماه جاری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، در بحبوحه تشدید تنش ها بین این دو کشور و غرب، گفتگوهای ویدئویی داشتند. در پی این گفتگوها، کرملین اظهارکرد که رهبران این دو کشور برای ایجاد یک سیستم مالی مشترک برای کاهش اتکا به پلتفرم های ایالات متحده توافق کرده اند.

پوتین در کنفرانس مطبوعاتی سالانه خود در روز پنج‌شنبه با خبرنگاران، چین را شریک شماره یک روسیه خواند و افزود که ما روابط بسیار قابل اعتمادی داریم که به ما کمک می‌کند روابط تجاری خوبی نیز ایجاد کنیم. او همچنین اقتصاد چین را تحسین کرد و پیش‌بینی کرد که تا سال‌های ۲۰۵۰-۲۰۳۵، این کشور از ایالات متحده پیشی گرفته و طبق همه معیارها به اقتصاد پیشرو در جهان تبدیل خواهد شد.

چین از سال ۲۰۱۶ واردکننده اصلی کالاهای غیر انرژی از روسیه بوده است. طبق گزارش مرکز صادرات روسیه (REC)، تحویل این کالاها برای هفت سال متوالی رشد داشته و این روند تا سال ۲۰۲۱ ادامه داشته است. مس، آلومینیوم، آهن، مفتول، مس، کود، الوار، دانه های روغنی، سخت پوستان، کاغذ و مقوا بیشترین رشد را نشان دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها