• ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
  • کد خبر: 68054
نفت

طبق پیش‌بینی شرکت لوک اویل روسیه، در صورت انتقال کامل به انرژی های پاک و تولید صفر کربن تا ۲۰۵۰، قیمت نفت به ۳۸۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از راشاتودی، شرکت لوک اویل، دومین تولیدکننده بزرگ نفت و گاز روسیه پس‌از رزنفت اعلام کرد در تمام سناریوهای اعلام‌شده برای توسعه بخش انرژی در دنیا، قیمت نفت تا ۲۰۵۰ از ۱۰۰ دلار در هر بشکه می‌گذرد و تورم و بالا رفتن قیمت کربن احتمالاً قیمت نفت را به ۳۸۰ دلار می‌رساند.

طبق سناریوی «تغییر و تحول» که توسط لوک اویل اعلام‌شده، نفت و گاز از سبد انرژی دنیا کنار گذاشته شده و انرژی‌های تجدیدپذیر و حمل‌ونقل برقی جایگزین آن‌ها می‌شوند. در این سناریو تمرکز دنیا بر اهداف محیط‌زیستی خواهد بود و اقتصادها تا ۲۰۵۰ به تولید صفر کربن می‌رسند.

تورم در ۲۰۵۰ دسترسی مصرف‌کنندگان به انرژی را کاهش می‌دهد، بنابراین احتمالا قیمت نفت به ۳۸۰ دلار در هر بشکه می‌رسد. یعنی بیشترین سهم تورم متعلق به قیمت نفت خواهد بود.

شرکت لوک اویل در گزارش خود از دورنمای انرژی جهان تا ۲۰۵۰، دو سناریوی دیگر را هم معرفی کرده‌است: سناریوی «تکامل» با در نظر گرفتن سیاست فعلی دنیا برای انرژی و برنامه‌های داخلی، بر توانایی‌های فنی موجود تأکید دارد و سناریوی «توازن» ایجاد یک تعادل بین اهداف محیط‌زیستی و توسعه اقتصادی را متصور می‌شود.

طبق پیش‌بینی شرکت لوک اویل ،حتی در سناریوی تکامل که کمترین توجه را به تغییرات جوی دارد، قیمت نفت از ۱۰۰ دلار در هر بشکه می‌گذرد و در ۲۰۵۰ به ۱۲۸ دلار می‌رسد. در سناریوی توازن، قیمت نفت در ۲۰۵۰ حدود ۲۰۰ دلار در هر بشکه خواهد بود.

لوک اویل عقیده دارد نبود سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز باعث کمبود عرضه آن‌ها به بازار و افزایش و بی‌ثباتی قیمت می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها