• ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
  • کد خبر: 67823
مس

از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه امروز قرارداد آتی مس کاتد با سررسید بهمن ماه ۱۴۰۰ در بورس کالای ایران آغاز شد و نخستین معامله آتی فلز سرخ با قیمت ۲ میلیون و ۴۵۱ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم به ثبت رسید.

به گزارش «کالاخبر»؛ این قرارداد تا تاریخ ۱۲ بهمن ماه قابل معامله است. قراردادهای آتی در اولین روز معاملاتی، بدون حد نوسان قیمتی با دوره پیش گشایش به مدت ۳۰ دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و پس از انجام حراج تک قیمتی راس ساعت ۱۰:۳۰ با دوره عادی معاملاتی و اعمال حد نوسان قیمت روزانه ادامه می یابد.

قیمت پایه قرارداد آتی همان قیمت کشف شده در حراج تک قیمتی خواهد بود که مبنای حد نوسان قیمت روزانه برای ادامه معاملات در حراج پیوسته قرار خواهد گرفت. بدیهی است در صورت عدم انجام معامله در حراج تک قیمتی قرارداد آتی متوقف و مجددا همین فرآیند روز کاری بعد تکرار می شود.

دارایی پایه در این قرار داد مس کاتد و اندازه هر قرارداد ۱۰۰ کیلوگرم است. حداکثر حجم هر سفارش تا ۲۵ قرارداد در نظر گرفته شده و ساعت معاملات شنبه تا پنج شنبه از ۱۰ صبح تا ۱۵ است.

حد نوسان قیمت روزانه در این قرارداد حداکثر تا مثبت و منفی ۵ درصد با توجه به قیمت تسویه روزانه روز قبل است. 

جریمه نکول قرارداد ۰.۱ درصد ارزش قرارداد براساس قیمت تسویه نهایی است. نحوه محاسبه قیمت تسویه نهایی نیز به صورت تئوریک و شامل قیمت یک کیلوگرم مس کاتد براساس قیمت نقدی اعلام شده در سایت بورس کالا راس ساعت ۱۵ آخرین روز معاملاتی ضربدر نرخ حواله دلار آمریکا براساس میانگین نرخ خرید و فروش سامانه سنا رای ساعت ۱۵ آخرین روز معاملاتی است.

علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنند:

https://www.imereport.ir/d/۲۰۲۱/۱۲/۱۳/۰/۲۸۷۷۷.pdf

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها