فاطمی امین

وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرای روش‌هایی برای ساماندهی بازار فولاد کشور خبر داد و گفت: مشکلات زیادی در بازار فولاد کشور وجود داشت که سال‌ها انباشته شده بود که با تدابیر هوشمندانه در راستای حل و فصل آنها گام‌هایی برداشته شده است؛ یکی از این روش‌ها عرضه تلفیقی فولاد در بورس کالا است که موجب‌ حذف رانت و فساد و امضای طلایی در این بازار می شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایرنا، " سیدرضا فاطمی امین" شامگاه پنجشنبه در یادواره شهدای اصناف استان همدان، اظهار داشت: مشکلات زیادی در بازار فولاد کشور وجود داشت که سال‌ها انباشته شده بود که با تدابیر هوشمندانه در راستای حل و فصل آنها گام‌هایی برداشته شده است.

وی با اشاره به تولید هشت میلیون تن ورق در کشور گفت: این در حالی است که میزان مصرف داخلی ما ۱۰ میلیون تن است و همیشه ۲ میلیون تن واردات داریم که به لحاظ ارزانتر بودن قیمت محصول داخلی موضوع رانت و امضای طلایی به وجود می آمد.

وزیر صمت از اجرای ۲ برنامه هدفمند و هوشمند در زمینه ساماندهی بازار فولاد خبر داد و افزود: عرضه تلفیقی فولاد در بورس کالا اقدامی مثبت بود به طوری که در این روش تولیدکننده عمده فولاد کسری نیاز داخل را خودش وارد و کل بسته را یکجا عرضه می‌کند.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار یکی از شرکت‌های فولادی ۳۰۰ هزار تن فولاد را عرضه کرد و قیمت از ۲۱ به ۱۹ هزار تومان کاهش یافت و کمبودی که باعث فساد، رانت و دونرخی می‌شد با یک قاعده و روش تنظیم بازاری حل شد. 

فاطمی امین با اشاره به وجود ظرفیت تولید ۲ میلیون تن ورق در کشور گفت: کارخانه هایی هستند که به دلیل فرسودگی و کمبود ماشین آلات و یا نداشتن تخصص و توان تولید بلا استفاده مانده است که با شرکت‌های بزرگ فولادی برای سرمایه گذاری در این واحدها و فعال شدن این ظرفیت‌ها هماهنگی های لازم انجام شده است. 

به گفته او، به رغم مسائل گسترده و متعددی که در کشور داریم از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌هایی برخوردار هستیم که اگر هوشمندانه به کار گرفته و با قوت و قدرت پیگیری شوند به راحتی و بدون سرمایه گذاری هنگفت قابل حل هستند.

وزیر صمت همچنین از اجرای پروژه هر شهر یک برنامه سرمایه گذاری و اشتغال در کشور خبر داد و گفت: از اوایل شهریور امسال این طرح به تفکیک هر شهرستان در سراسر کشور آغاز شد تا یک برنامه چهار ساله با رویکرد تمام ظرفیتها و زیرساخت.های معدنی، صنعتی، صنفی و تجاری به طور دقیق مطالعه وتدوین شود.

وی تاکید کرد: این طرح را با کمک استاندار، فرماندار و نمایندگان مجلس در هر استان پیش خواهیم برد و در این راستا از دانش جامعه علمی، صاحب نظران و نخبگان هر منطقه استفاده می‌کنیم. 

فاطمی امین همچنین با بیان اینکه مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی بسیار وظیفه خطیری است گفت: خون‌های افراد ارزشمندی در این راستا ریخته و زحمات زیادی کشیده شده که در چنین شرایطی بار برای مسئولان سنگین‌تر شده است.

وزیر صمت با گرامیداشت یاد و خاطره ۷۵۰ شهید اصناف و فعالان اقتصادی استان همدان، گفت: حضور در یادواره شهدا توفیق بزرگی است که اثرات فردی و اجتماعی ارزشمندی دارد که باید از آن بهترین بهره را ببریم. 

وی تاکید کرد: این روزها با مسائل و چالش‌های عدیده ای در عرصه های مختلف روبرو هستیم اما نباید از آرمانها و مسیر اصلی غافل شویم. 

وزیر صمت امروز برای شرکت در یادواره شهدای ۷۵۰ شهید اصناف و فعالان اقتصادی به همدان سفر کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها