نفت

آمارهای گمرک چین نشان می دهد که عربستان سعودی در ماه اکتبر برای یازدهمین ماه متوالی جایگاه خود را به عنوان بزرگترین تامین کننده نفت خام چین با افزایش حجم ۱۹.۵ درصدی نسبت به سال گذشته، حفظ کرده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، آمارهای گمرک چین که روز یکشنبه منتشر شد، نشان می دهد که عربستان سعودی در ماه اکتبر برای یازدهمین ماه متوالی جایگاه خود را به عنوان بزرگترین تامین کننده نفت خام چین با افزایش حجم ۱۹.۵ درصدی نسبت به سال گذشته، حفظ کرده است.

آمارهای اداره کل گمرک چین نشان داد که واردات نفت عربستان در مجموع به ۷.۱ میلیون تن یا ۱.۶۷ میلیون بشکه در روز رسید که ۱۹.۵ درصد بیشتر از ۱.۴ میلیون بشکه در روز طی سال گذشته میلادی است. این رقم در ماه سپتامبر ۱.۹۴ میلیون بشکه در روز بوده است.

بر اساس این گزارش، واردات این کشور از روسیه، از جمله نفت خط لوله، با ۱.۳ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۶.۶ میلیون تن در ماه گذشته یا ۱.۵۶ میلیون بشکه در روز رسید. این رقم در ماه سپتامبر ۱.۴۹ میلیون بشکه در روز بود.

رشد صادرات روسیه به چین، که عمدتاً نفت خام ESPO Blend روسیه بود، به دنبال انتشار سهمیه‌های واردات جدید توسط دولت چین در ماه آگوست و اکتبر بود که به کارخانه‌های مستقل اجازه داد تا خرید یکی از گریدهای مورد علاقه خود را افزایش دهند.

با این حال، کل واردات نفت خام چین در ماه اکتبر به کمترین میزان در سه سال اخیر در بحبوحه محدودیت های گسترده پکن برای واردات پالایشگاه‌های مستقل رسید.

این در حالی بود که واردات نفت چین از برزیل ۵۳.۲ درصد و از ایالات متحده ۹۱.۸ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

رویترز گزارش داد که واردات نفت چین از ایران به طور متوسط بین آگوست تا اکتبر بیش از نیم میلیون بشکه در روز بوده است، چرا که خریداران خرید نفت خام با قیمت‌ ارزان تر را به خطرات ناشی از نقض تحریم‌های آمریکا ترجیح می‌دهند.

بر اساس این گزارش، داده های رسمی به طور مداوم نشان می دهد که چین از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون نفت وارداتی از ایران یا ونزوئلا را به صفر رسانده است، چرا که شرکت‌های نفتی این کشور به دلیل نگرانی از تحریم‌های آمریکا در حاشیه مانده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها