سیف اله امیری

طرح ویژه وزارت صمت از طریق قراردادهای کشف پریمیوم از امروز چهارشنبه ۲۶ آبان در بورس کالا آغاز می‌شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولادبان، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت با تأیید این خبر افزود: زمان شروع معاملات پریمیوم در بورس کالا ساعت ۱۴:۳۰ روی تابلوی آنلاین بورس ثبت شده است و محصولاتی چون مس کاتد، شمش فولاد، تختال و آلومینیوم به منظور مدیریت هوشمند بازار و رفع دغدغه تولیدکنندگان عرضه خواهد شد.

سیف‌الله امیری درباره قرارداد کشف پریمیوم ادامه داد: قراردادهای پریمیوم حاوی یک نوع قیمت است به‌عنوان مثال اگر امروز ورق فولادی ۲۱ هزار تومان باشد و سه ماه آینده به ۲۳ هزار تومان برسد، محصول و کالا با قیمت آن روز تحویل مشتری می‌شود.

وی تصریح کرد: طبق این قرارداد حدود ۱۰ درصد پول در زمان انعقاد قرارداد پرداخت می‌شود و جنس سه ماه بعد تحویل گرفته می‌شود لذا این نوع قرارداد همچون قرارداد سلف و درازمدت بوده با این تفاوت که با قیمت روز است و در این قرارداد کسی که می‌خواهد صادر یا تولید کند خیالش از بابت تأمین جنس و کالا راحت است و به اصطلاح جنس را زیر سر دارد.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: اولین طرح پریمیوم امروز ساعت ۱۴ و ۳۰ اجرا خواهد شد و طبق مصوبه تنظیم بازار افرادی که طالب قرارداد بلندمدت یا پریمیوم هستند می‌توانند خواسته خود را در تالار بورس کالا مطرح کنند و هر میزان محصول و کالایی که در بورس کالا وجود دارد در قالب این قرارداد خریداری کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها