• ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
  • کد خبر: 66114
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۱ سنت معادل ۰.۷۴ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۶۶ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی ها در مورد کاهش ذخایر نفتی تشدید شده است قیمت نفت روز سه شنبه شاهد افزایش بود، هرچند نگرانی ها از افزایش موارد ابتلا به کرونا در اروپا سبب شد تا رشد قیمت محدود باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با۶۱ سنت معادل ۰.۷۴ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۶۶ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۷ درصد رشد به ۸۱ دلار و ۴۲ سنت رسید.

تونی نونان تحلیلگر شرکت میتسوبیشی در توکیو گفت: با این قیمت ها عرضه افزایش خواهد یافت اما احتمالا بالا رفتن تولید ۶ ماه زمان خواهد برد و در این مدت حجم ذخایر به شدت کاهش خواهد یافت.» وی افزود: «حجم ذخایر شرکت ما بسیار پایین آمده و اگر زمستان خیلی سردی در پیش داشته باشیم و اوپک همچنان عرضه خود را به آرامی بالا ببرد احتمال افزایش بیشتر قیمت ها وجود دارد.

به گفته منابع تجاری، قیمت انواع نفت خام روسیه در بازار آسیا برای تحویل در ماه ژانویه به بالاترین رقم ها در طی ۲۲ ماه گذشته رسید و موجب رشد قیمت ها برای چهارمین ماه متوالی شد.

با این وجود نگرانی ها در مورد افت تقاضا به دلیل خیز مجدد کرونا همچنان بر بازار سایه افکنده است.

اروپا بار دیگر به مرکز اصلی شیوع کرونا در جهان تبدیل شده و برخی از دولت های اروپایی ناگزیر از وضع مجدد مقررات قرنطینه شده اند. این در حالی است که چین نیز مشغول مقابله با گسترش بزرگترین موج شیوع سویه دلتاست.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) هفته گذشته در واکنش به کند شدن روند ترمیم اقتصادی به دلیل خیز مجدد کرونا پیش بینی خود از تقاضای جهانی نفت در سه ماهه پایانی سال را ۳۳۰ هزار بشکه در روز کاهش داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها