• ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
  • کد خبر: 66043
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۸ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، به دنبال گمانه زنی ها در مورد افزایش عرضه و تضعیف تقاضا قیمت نفت روز دوشنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۸ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۵۹ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم امروز با ۵۸ سنت معادل ۰.۷ درصد افت به ۸۰ دلار و ۲۱ سنت رسید.

تقویت ارزش دلار و گمانه زنی ها در مورد احتمال آزادسازی نفت از محل ذخایر استراتژیک آمریکا با هدف کاهش قیمت ها سبب شده تا قیمت هر دو شاخص نفتی طی ۳ هفته گذشته روندی کاهشی را شاهد باشد.

تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند: کاخ سفید سرگرم بحث در خصوص نحوه مقابله با افزایش نرخ تورم است و برخی مقام ها خواستار آزادسازی نفت از محل ذخایر استراتژیک یا توقف صادرات نفت آمریکا هستند.

در حالی که قیمت ها در نزدیکی بالاترین رقم های ۷ سال اخیر قرار دارد، شرکت های انرژی آمریکایی این هفته تعداد سکوهای حفاری نفت و گاز خود را برای سومین هفته متوالی افزایش دادند.

تعداد سکوهای حفاری که نشانه ای اولیه از میزان تولید انرژی در هفته های و ماه های آینده است در هفته منتهی به ۱۲ نوامبر با ۶ مورد افزایش به ۵۵۶ سکو رسید که بالاترین رقم از آوریل ۲۰۲۰ تاکنون بود.

در همین حال سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هفته گذشته پیش بینی خود از میزان تقاضای جهانی نفت در سه ماهه پایانی سال را ۳۳۰ هزار بشکه نسبت به پیش بینی ماه گذشته خود کاهش داد. گفته می شود قیمت های بالای انرژی سبب شده تا روند ترمیم اقتصادی پس از مهار بحران کرونا با کندی مواجه شود.

شرکت رزنفت دومین شرکت بزرگ نفتی جهان روز جمعه نسبت به افزایش بیشتر قیمت نفت به دلیل پیشی گرفتن تقاضا از عرضه هشدار داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها