مس

انتظارمی رود، روند بازسازی بازار فلزات و کالاهای اساسی از ابتدای سال ۲۰۲۲ آغاز شود. براساس گزارش «اس اند پی گلوبال»، افزایش هزینه‌های مصرفی در دنیا، از بین رفتن سیاست حمایت و تزریق به اقتصاد و درنهایت بازگشت فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی به وضعیت نسبتاً عادی، می‌تواند زمینه را برای احیای بازار کالاهای أساسی فراهم کند.

به گزارش اختصاصی «کالاخبر»؛ «اس اند پی گلوبال» گزارش داد: «با افزایش سرمایه‌گذاری در ساخت ژنراتورهای تولید برق خورشیدی و بادی در دنیا، تقاضا برای مس در جهان رشد می‌کند و پیش‌بینی می‌شود، تا انتهای سال ۲۰۲۲ بالغ‌بر ۸۵۲ هزار تن مس برای توسعه نیروگاه‌های تولید برق خورشیدی و بادی در دنیا صرف شود و اگر مس مورد نیاز برای تولید خودروهای الکتریکی را نیز به این رقم اضافه کنیم، شاهد رسیدن میزان تقاضا به سطح ۱.۱ میلیون تن در سال آتی خواهیم بود.»

رشد ۱۵ درصدی اکتشافات

از سوی دیگر، پیش‌بینی می‌شود در سال آینده، سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های اکتشافی و استخراجی هم در جهان رشد کند، رشدی که در افزایش تقاضا و بازگشت شرایط سلامت و ثبات به بازار، ریشه دارد. طبق برآوردها، سرمایه‌گذاری در بخش اکتشافی در سال ۲۰۲۲ بالغ‌بر ۱۵ درصد رشد می کند ولی همچنان از میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه در سال ۲۰۱۲ کمتر خواهد بود. سال ۲۰۱۲ بیش از ۲۰ میلیارد دلار در بخش اکتشاف فلزات در دنیا سرمایه‌گذاری شده بود.

سرمایه‌گذاری ۱۴.۸ میلیارد دلاری برای اکتشاف

آمارها نشان می‌دهد در ۹ ماه اول امسال میزان سرمایه‌گذاری در بخش اکتشاف فلزات اساسی در دنیا برابر با ۱۴.۸ میلیارد دلار بود که ۲.۷ میلیارد دلار از مدت مشابه سال قبل بالاتر بود. با توجه به شرایط فعلی بازار فلزات و رشد تقاضا، ارزیابی‌ها حاکی از آن است که متوسط سرمایه‌گذاری ی سال ۲۰۲۱ در حوزه اکتشاف معادن فلزات اساسی بین ۵ تا ۱۵ درصد نسبت به سال قبل از آن بیشتر شود.

در این سال، بیشترین سرمایه‌گذاری برای کشف معادن طلا و مس انجام شد. ازیک‌طرف، طلا به‌عنوان منبعی برای حفظ ارزش دارایی در دنیا اهمیت داشت و سرمایه‌گذاری در آن به‌عنوان یک سیاست حمایت از اقتصاد در کشورها تلقی می‌شد و از طرفی دیگر، سرمایه‌گذاری برای اکتشاف مس برای تأمین فلز مورد نیاز برای ساخت منابع انرژی پاک، نیروگاه‌های خورشیدی و بادی و آبی و حتی باتری‌های الکتریکی و خودروهای برقی، ضرورت داشت. براساس برآوردها، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اکتشافی مس در سال ۲۰۲۲ بالغ‌بر ۹ درصد نسبت به سال جاری رشد خواهد کرد و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اکتشافی معادن طلا با افزایش ۷ درصدی همراه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها