• ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
  • کد خبر: 65866
بورس

بیشتر شاخص های مهم بورسی در جهان صعودی شدند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از بلومبرگ، در هشداری آشکار برای اقتصاد آمریکا، شاخص خوش بینی به اقتصاد این کشور تا پایان ماه اکتبر به ۶۶.۸ واحد رسیده که این رقم ۴.۹ درصد کمتر از رقم ثبت شده در ماه قبل است. با توجه به این روند انتظار می رود ورود جریان سرمایه های جدید به بخش های مختلف اقتصادی آمریکا کندتر شده و دولت مجبور شود به طور مستقیم نقدینگی بیشتری به بازارها تزریق کند. کار بررسی لایحه پیشنهادی دولت برای تخصیص یک تریلیون دلار اعتبار در مجلس سنا به زودی آغاز می شود.

افزایش سریع قیمت ها به ویژه در بخش مسکن باعث نگرانی سیاست گذاران و فعالان بازارهای مالی شده است. پس از انتشار خبر رکوردشکنی قیمت مسکن در انگلیس، حالا در آمریکا نیز میشل بومان- مدیر بانک مرکزی این کشور-  با ابراز نگرانی نسبت به افزایش مداوم قیمت مسکن گفته است با پیشی گرفتن تقاضا بر عرضه در بخش مسکن، تورم می تواند سرکش تر و مهار آن سخت تر شود. وی با بیان اینکه شاهد اختلالات کم سابقه ای در بخش مسکن هستیم افزود: در کوتاه مدت انتظار دارم روند قیمت ها کماکان صعودی باشد.

بورس آمریکا

در وال استریت همه شاخص‌ها صعودی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۵ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۶ هزار و ۱۰۰.۳۱ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۷۲ درصد صعود تا سطح ۴۶۸۲.۸۵ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۱.۰۱ درصد افزایش در سطح ۱۵ هزار و ۸۶۰.۹۶ واحدی بسته شد.

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۴۹ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۳۴۷.۹۱ واحد بسته شد.  

شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۰.۰۷ درصدی و ایستادن در سطح ۱۶ هزار و ۹۴.۰۷ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با پیشروی ۰.۴۵ درصدی در سطح ۷۰۹۱.۴۰ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۱۳ درصد پایین رفت و به ۹۰۸۰.۸۱ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افزایش ۱.۱۳ درصدی تا سطح ۲۹ هزار و ۶۰۹.۹۷ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۰.۳۲ درصد بالا رفت و در سطح ۲۵ هزار و ۳۲۷.۹۸ واحد بسته شد.

در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" افزایش ۰.۲۱ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۸۸۸.۳۸ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۸۳ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۷۴۴۳.۰۵ واحدی به کار خود خاتمه داد.

در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها