سیف اله امیری

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: شرکت فولاد مبارکه متعهد است بهترین ورق‌های فولادی را برای خودرو و لوازم خانگی اختصاص دهد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولادبان، سیف‌الله امیری افزود: صنایع لوازم خانگی در حیطه اختیارات معاونت ما نیست اما هدف وزارت صمت از اختصاص سهمیه برای صنایع لوازم خانگی و خودرو تأمین نیاز آنها در حداقل زمان ممکن است.

وی افزود:

وی تصریح کرد: از آنجا که در صنایع لوازم خانگی و خودرو به‌ویژه بحث صادراتی و کیفیت صنعت لوازم خانگی مدنظر است بنابراین شرکت فولاد مبارکه عرضه اختصاصی ورق فولادی را برای این دو صنعت تضمین کرده است.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت ادامه داد: بر این اساس شرکت فولاد مبارکه متعهد است بهترین ورق‌های فولادی را برای خودرو و لوازم خانگی اختصاص دهد.

امیری افزود: چون مقدار مصرف ورق فولادی صنایع خودروسازی و لوازم خانگی زیاد است این دو اگر عرضه اختصاصی نداشته باشند مجبورند برای تأمین مواد اولیه خود ورق‌های فولادی موجود در بازار و بورس کالا را خریداری کنند. 

وی ادامه داد: خرید ورق فولادی از بازار داخلی موجب کمبود محصول و سر به فلک کشیدن قیمت‌ها خواهد شد لذا وزارت صمت برای ایجاد آرامش و ثبات قیمت‌ها در بازار داخلی برای این دو صنعت عرضه اختصاصی تعریف کرده است.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در پاسخ به سؤالی درباره میزان عرضه اختصاصی ورق فولادی برای صنایع خودروسازی و لوازم خانگی گفت: میزان عرضه اختصاصی ورق ماهانه ۴۰ تا ۴۵ هزار تن است و اگر تولید ورق فولاد مبارکه بیش از این باشد که گاه به ۶۰ هزار تن هم می‌رسد به این دو صنعت داده می‌شود.

امیری در پایان افزود: تقریباً دوسوم ورق فولادی تولیدی فولاد مبارکه به صنعت خودروسازی تخصیص داده می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها