فدرال رزرو

بازارهای کالایی در این روزها تحت تأثیر تصمیمات سیاسی و اقتصادی کشورهای صنعتی قرار دارد. تأثیر این تصمیم‌ها طی روزهای پسا­کرونایی بیش از قبل روی بازارها حس می‌شود.  «فدرال رزرو» آمریکا روز سوم نوامبر جلسه‌ای با کمیته بودجه کنگره داشت تا در مورد وضعیت اقتصادی کشور و سیاست‌های مالی که باید اجرا شود، گزارش مفصلی در اختیار کنگره قرار دهد.

به گزارش اختصاصی «کالاخبر»؛ طبق گزارش‌های موجود با توجه به افزایش نرخ تورم و بازگشت نسبی فعالیت‌های اقتصادی در امریکا به وضعیت عادی، فدرال رزرو رسماً، خبر از کاهش تدریجی سیاست‌های حمایتی از اقتصاد داد. قرار بر این است که تزریق به اقتصاد به‌صورت تدریجی تنزل یابد و به دنبال آن تا اواسط سال بعد تزریق به اقتصاد کاملاً متوقف شود.

ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری تازه

بازارها، از این احتمال، به‌عنوان نشانه‌ای از احیای اقتصاد امریکا و ورود به دنیای پساکرونا، نام می‌برند و به همین دلیل، در نتیجه انتشار این خبر، ارزش دلار در بازار جهانی رشد کرد. خبری که به‌طورقطع، تأثیر دامنه‌داری بر روی سایر بازارهای کالایی خواهد داشت. طبق گزارش‌های رسمی، ارزش دلار ظرف بیست‌وچهار ساعت اول بعد از انتشار خبر ، حدود ۱.۴ درصد رشد داشت و در مقابل ارزش طلا در بازار جهانی تنزل یافت.

«فارکس دیلی» در این مورد گزارش داد: «قیمت طلا به کمتر از هزار و ۸۰۰ دلار رسیده و به نظر می‌رسد، امید به احیای اقتصاد و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری تازه و از بین رفتن ریسک برای دارایی‌ها، بستر را برای کاهش ارزش طلا در بازار جهانی فراهم کند. افزایش ارزش دلار هم نشانه دیگری بود که سبب شد تا بازارها رشد را تجربه کنند.»

«فارکس دیلی» در ادامه گزارش خود نوشت: «در اولین ساعات روز پنج‌شنبه چهارم نوامبر قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی به هزار و ۷۹۰ دلار رسید که با کف قیمتی مشاهده‌شده طی یک سال اخیر فاصله زیادی ندارد. در اکتبر امسال قیمت هر اونس طلا به هزار و ۷۵۰ دلار رسید که کمترین قیمت ثبت‌شده دریک سال اخیر بود و به نظر می‌رسد با اجرای طرح توقف تزریق به اقتصاد در امریکا و ارائه نشانه‌های مثبت اقتصادی در این کشور، سرعت کاهش قیمت طلا افزایش پیدا کند.»

افزایش تدریجی نرخ بهره امریکا

در جلسه روز سوم نوامبر، بانک مرکزی امریکا مصوب شد، سیاست کاهش تزریق به اقتصاد رسماً در آمریکا شروع شود. البته این روند تدریجی خواهد بود و به‌یک‌باره متوقف نخواهد شد. از طرف دیگر انتظار می‌رود، از ابتدای سال بعد، سیاست افزایش نرخ بهره بانکی هم در امریکا اجرا شود که بازهم تدریجی و با سرعت کم خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها