قرارداد آتی

هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران ۲۲۷ هزار قرارداد آتی بر پایه دارایی های نقره، صندوق طلا، زیره سبز، زعفران نگین و پوشال و پسته به ارزش بیش از ۶۲۱۲ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال منعقد شد که رشد ۹.۴ درصدی در ارزش معاملات به نسبت هفته ماقبل به ثبت رسید؛ زعفران نگین کماکان صدرنشین این بازار است. 

به گزارش «کالاخبر»؛ در جریان معاملات هفته گذشته ۲۱۸ هزار و ۲۳۷ قرارداد آتی زعفران نگین بر پایه دو سررسید آبان و دی ماه امسال در حالی منعقد شد که ارزش حدود ۵۸۵۹ میلیارد ریالی در بازار مشتقه بورس کالا به ثبت رسید. زعفران به لحاظ حجم و ارزش معاملات با فاصله قابل توجه از سایر دارایی همچنان صدرنشین قدرتمند بازار مشتقه بورس کالا بود.

همچنین ۲۴۷۷ قرارداد آتی صندوق طلا در سه سررسید آبان، آذر و بهمن ماه امسال به ارزش ۲۱۵ میلیارد و ۸۶۷ میلیون ریال منعقد شد تا این دارایی پایه از نظر ارزش معاملات همچنان رتبه دوم بازار را حفظ کند.

معامله گران ۳۵۸۱ قرارداد آتی نقره را نیز برای تحویل در دو سررسید آبان و آذر ماه در حالی منعقد کردند که ارزش بیش از ۷۴ میلیارد ریالی را به ثبت رساندند. این دارایی به لحاظ حجم رتبه دوم معاملات قرارداد آتی را از آن خود کرد و زعفران پوشال در جایگاه سوم جای دارد به طوریکه انعقاد ۳۰۶۵ قرارداد آتی زعفران پوشال نیز ارزش ۵۷.۲ میلیارد ریالی را در یک سررسید آبان ماه در پی داشت.

۴۲ قرارداد آتی زیره سبز تحویل آذر ماه سال جاری نیز به ارزش بیش از ۳ میلیارد و ۶۹۷ میلیون ریال در بازار منعقد شد. 

در جریان معاملات هفته گذشته، ۸ قرارداد آتی پسته سررسید آذر ماه امسال هم درحالی منعقد شد که ارزش بیش از یک میلیارد و ۵۸۲ میلیون ریالی برای آن به ثبت رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها