جواد جهرمی درباره عرضه خودرو در بورس کالا گفت: مذاکراتی برای عرضه خودروهایی که مشمول قیمت گذاری شورای رقابت و تحت نظارت دستگاهای دولتی نیستند برای عرضه در بورس کالا انجام شده که در انتظار ارائه برنامه تولید، میزان عرضه و تعهدات و همچنین پذیرش این خودروها در بورس کالا هستیم.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سید جواد جهرمی درباره عرضه خودرو در بورس کالا افزود: خودور به دو بخش تقسیم می‌شود بخش اول، خودروهایی که مشمول قیمت گذاری شورای رقابت و تحت نظارت دستگاهای دولتی هستند که قرار است ظرف چند روز آینده، مصوبه‌ای درباره قیمت گذاری این خودروها توسط وزیر صمت اعلام شود.

وی اضافه کرد: درمورد سایر خودروهایی که مشمول قیمت گذاری دستوری نمی‌شوند مثل خودروهای گروه خودروسازهای بهمن یا بخشی از خودروهای شرکت ایران خودرو، مذاکراتی برای عرضه آنها در بورس کالا انجام شده است.

جهرمی گفت: بخشی از خودروهای گروه بهمن که ماه گذشته به بازار عرضه شدند با توجه به اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار، هنگام ثبت نام تقاضای زیادی داشتند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این خودروها مشمول قیمت گذاری نیست امکان عرضه در بورس کالا وجود دارد و برهمین اساس با گروه خودرو سازی بهمن وارد مذاکره شدیم تا برای عرضه در بورس کالا، مدارک و مستندات را ارائه کند و به محض پذیرش، در بورس کالا عرضه می‌شود.

جهرمی درباره مزایایی عرضه خودرو در بورس کالا گفت: در عرضه خودرو در بورس کالا، فاصله قیمتی بین بورس و بازار نصیب کارخانه شده و این باعث شفاف شدن فرایند فروش می‌شود.

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران افزود: در شرایط ثبت نام خودرو افراد با استفاده از ربات اقدام به نام نویسی تعداد زیادی از خودرو می‌کنند و یا اینکه هر کس زودتر ثبت نام کند می‌تواند خودرو خریداری کند، اما زمانی که در بورس عرضه شود فرایند فروش شفاف می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مزایایی عرضه خودرو در بورس کالا، شفاف شدن قرارداد بین طرفین است و هر دو طرف به تعهدات عمل می‌کنند همچنین خودروساز از ١٠درصد معافیت بر عملکرد به میزان کالایی که در بورس فروخته شده استفاده می‌کند.

جهرامی ادامه داد: ۹۰ درصد تولیدات گروه خودروسازی بهمن در بورس کالا عرضه خواهد شد و منتظر ارائه برنامه تولید و میزان واردات و تعهدات آن‌ها هستیم.

وی گفت: زمانی که خودرو وارد بورس کالا شود، قیمت خودرو در بورس بین قیمت کارخانه و بازار خواهد بود.

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران افزود: با ایران خودرو درباره خودروهایی که مشمول قیمت گذاری نمی‌شوند مانند خودرو تارا و هایما، مذاکراتی کرده ایم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها