• ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
  • کد خبر: 64505
طلا

قیمت اونس طلا در سطح ۱۸۰۰ دلار با مقاومت شدیدی روبروست که روز جمعه باعث عقب نشینی ۳۰ دلاری این فلز ارزشمند شد.

به گزارش «کالاخبر»، تحلیلگران می‌گویند تا زمانی که علاقه کافی برای خرید وجود نداشته باشد تا موانع فنی کلیدی شکسته شود، طلا صعود قابل توجهی نخواهد نداشت. عاملی که روی قیمت طلا تاثیر گذاشت، دورنمای اقتصادی بهتر از حد مطلوب پس از انتشار گزارش خرده فروشی قوی آمریکا بود. قراردادهای دسامبر طلا در معاملات کامکس همان روز ۱.۶۱ درصد سقوط کرد و به ۱۷۶۹ دلار عقب نشینی کرد. این واکنش بازار روند صعودی که طلا اواسط هفته تحت تاثیر رشد نرخ تورم داشت و تا مرز ۱۸۰۱ دلار پیش رفته بود را ضعیف کرد.

فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد شرکت "بلو لاین فیوچرز" به کیتکونیوز گفت: اما بالاتر رفتن بازده اوراق خزانه آمریکا که تحت تاثیر انتظارات برای تعدیل محرکهای مالی بانک مرکزی آمریکا روی داده، قیمت طلا را پایین نگه داشته و طلا با مقاومت شدیدی روبرو شده است. وضعیت بازارها نشان می دهد نرخهای بهره تا نوامبر سال آینده افزایش پیدا می کند. صحبتها درباره تعدیل محرکهای مالی بازده اوراق قرضه را بالا برده است. طلا در سطح ۱۸۰۰ دلار، ۱۸۰۵ دلار و ۱۸۱۵ دلار با مقاومت شدیدی روبرو بوده و در سطح ۱۷۵۰ دلار از حمایت برخوردار است. اگر حمایت این سطح شکسته شود، طلا تا سطح ۱۷۲۰ دلار و ۱۶۸۵ دلار عقب نشینی خواهد کرد.

صعود بیت کوین به ۶۰ هزار دلار و رکوردشکنی که این رمزارز برای نخستین بار در شش ماه گذشته داشته، به فشار بر قیمت طلا افزوده است. این فلز ارزشمند همچنان با بیت کوین به عنوان دارایی امن رقابت می کند.

بسیاری از تحلیلگران فضای طلا را با وجود عقبگردهایی که داشته است، مثبت مشاهده می کنند و انتظار دارند تقاضا برای این فلز ارزشمند افزایش پیدا کند.

باب هابرکورن، کارگزار ارشد کالا در شرکت آر جی او فیوچرز گفت: صعود طلا به بالای ۱۸۰۰ دلار دشوار خواهد بود اما افت قیمت، فرصتی برای خرید است. همچنان که نگرانیها تشدید می شود، افراد بیشتری به دنبال دارایی امن هستند و معمولا به سمت طلا، رمزارز و اوراق قرضه می‌روند. انتظار دارم طلا هفته جاری به دلیل نگرانیهای تورمی و مسائل زنجیره تامین، به بالای ۱۸۰۰ دلار صعود کند.

وی در ادامه افزود: طلا یاد خواهد گرفت با بیت کوین همزیستی کند. بیت کوین اکنون درخشان‌تر به نظر می‌رسد اما در نهایت، طلا، طلا است.

یکی از بزرگترین موانعی که طلا با آن مبارزه می ‌کند، انتظارات بازار در خصوص تعدیل محرکهای مالی بانک مرکزی آمریکا و افزایش نرخهای بهره است. هابرکورن در این باره گفت: معامله گران طلا می دانند که افزایش نرخهای بهره در راه است. به همین دلیل طلا مدت طولانی‌ست که پایین ۱۸۰۰ دلار نشسته است. اما افزایش نرخها اندک خواهد بود. با بدهی که آمریکا دارد، بانک مرکزی آمریکا در موضعی نیست که نرخهای بهره را به میزان چشمگیری افزایش دهد.

بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی شرکت تی دی سکیوریتیز در این باره گفت: عمده ضعفی که در حال حاضر در بازار طلا وجود دارد را می توان به تحولات فنی نسبت داد. طلا از مرز ۱۸۰۰ دلار عبور نکرده است. این فلز به بالای ۱۷۹۶ دلار صعود کرد که میانگین قیمت ۲۰۰ روزه بود اما نتوانست بالای این قیمت بماند و باعث شد همه فروشنده شوند. ناکامی طلا برای صعود به بالای یک سطح فنی کلیدی و رشد بازده اوراق قرضه محرک فروش گسترده در بازار شد. ارزش دلار آمریکا هم بهبود یافت.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، هفته جاری آماری شامل نرخ استفاده از ظرفیت، تولید صنعتی، مجوزهای ساخت و ساز و شروع ساخت خانه، شمار متقاضیان بیمه بیکاری، شاخص تولید بانک فدرال رزرو فیلادلفیا و فروش خانه‌های فعلی منتشر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها