گواهی سپرده

در جریان معاملات هفته منتهی به ۲۳ مهر ماه در بازار مالی بورس کالای ایران یک میلیون و ۲۷۵ هزار گواهی سپرده کالایی به ارزش بیش از ۹۸۲ میلیارد و ۷۰۵ میلیون ریال بر پایه دارایی های سکه طلا، زعفران نگین و پوشال، زیره سبز، پسته فندقی و برنج طارم دست به دست شد که رشد ۱۱ درصدی حجم و ۳۵ درصدی ارزش معاملات نسبت به هفته قبل تر به ثبت رسید؛ در معاملات هفته گذشته، سکه طلا و زعفران نگین به ترتیب در جایگاه اول و دوم بازار قرار گرفتند.

به گزارش «کالاخبر»؛ طی معاملات هفته گذشته سکه طلا با ۷۸۲ هزار و ۷۰۰ گواهی سپرده به ارزش ۹۰۴ میلیارد و ۳۱۷ میلیون ریال به لحاظ حجم و ارزش معاملات در جایگاه نخست ایستاد.

زعفران نگین با ۴۶۷ هزار و ۸۱ گواهی سپرده به ارزش ۷۳ میلیارد و ۱۴۹ میلیون ریال جایگاه دوم حجم و ارزش معاملات را کسب کرد. 

معامله گران ۲۱ هزار و ۳۵۵ گواهی سپرده زعفران پوشال را نیز دست به دست کردند و ارزش ۲ میلیارد و ۷۲۷ میلیون ریالی را برای این دارایی پایه مذکور رقم زدند تا با این آمار معاملاتی، زعفران پوشال، رتبه سوم حجم و ارزش معاملات هفتگی را کسب کند. 

در هفته مورد بررسی ۳ هزار و ۲۲۶ گواهی سپرده برنج طارم نیز درحالی در بازار خرید و فروش شد که ارزشی بالغ بر یک میلیارد و ۲۷۹ میلیون ریال برای آن ثبت شد.

۴۴۸ گواهی سپرده پسته فندقی نیز در حالی در بازار خرید و فروش شد که ارزشی بالغ بر ۸۲۸ میلیون ریال برای آن به ثبت رسید.

دادوستد ۴۰۳ گواهی سپرده زیره سبز نیز در بازار مالی بورس کالای ایران ثبت شده که به ارزشی حدود ۴۱۳ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها