مس

میزان تولید و ظرفیت معادن مس جهان طی نیمه نخست ۲۰۲۱ بیش از ۴ درصد افزایش یافت. طی این مدت بیش از ۱۰.۳ میلیون تن ماده معدنی مس تولید شد و ظرفیت معادن مس نیز به بیش از ۱۲.۷ میلیون تن رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، براساس تازه ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، معادن مس جهان از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ژوئن ۲۰۲۱ میلادی، حدود ۱۰ میلیون و ۳۸۰ هزار تن ماده معدنی تولید کردند.

این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۹ میلیون و ۸۹۹ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۴.۸ درصدی تولید است.

از این میزان، ۵ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۵۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۲ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۱۰۰ تن «آسیا»، یک میلیون و ۲۴۰ هزار و ۳۰۰ تن «آفریقا»، ۹۰۷ هزار و ۸۰۰ تن «اروپا» و ۴۷۷ هزار و ۹۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

افزایش ۴.۷ درصدی ظرفیت معادن مس

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۱۲ میلیون و ۷۹۰ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی (۱۲ میلیون و ۲۱۸ هزار تن)، حاکی از افزایش حدود ۴.۷ درصدی است.

افزایش ۳.۲ درصدی تولید مس تصفیه شده

فعالان مس جهانی طی ۶ ماهه نخست ۲۰۲۱، حدود ۱۲ میلیون و ۳۱۳ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۱۱ میلیون و ۹۳۳ هزار تن بود که نشان دهنده افزایش حدود ۳.۲ درصدی است.

افزایش حدود ۱.۸ درصدی ظرفیت تولید مس تصفیه شده

ظرفیت تولید کارخانه های مس تصفیه شده در جهان طی ۶ ماهه نخست ۲۰۲۱ میلادی، ۱۵ میلیون و ۳۹ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی (۱۴ میلیون و ۷۶۹ هزار تن)، حدود ۱.۸ درصد افزایش یافت.قیمت جهانی مس؛ ۹۱۵۳ دلاربنا به این گزارش، قیمت جهانی مس در حال حاضر (۱۰ مهر ۱۴۰۰) حدود ۹۱۵۳ دلار در تن است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها