پتروشیمی

طرح پتروشیمی ۹ میلیارد دلاری شرکت‌های سابک عربستان و اکسون موبیل آمریکا واقع در تگزاس که دومین واحد بزرگ مونواتیلن گلایکول جهان را در خود جای داده است، به مرحله راه‌اندازی اولیه نزدیک شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، شرکت پتروشیمی سعودی بیسیک اینداستریز (سابک) اعلام کرد که پروژه سرمایه گذاری مشترکش با اکسون موبیل واقع در نزدیکی منطقه کراپس کریستی (Corpus Christi) ایالت تگزاس فعالیت‌های خود را آغاز کرده است و برای راه‌اندازی اولیه آماده می‌شود.

این مجتمع جدید در زمینی که پیش‌تر زیر کشت پنبه بوده و توسط مزارع پنبه و آفتابگردان احاطه شده است، شامل یک واحد کراکر با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن و دومین واحد بزرگ مونواتیلن گلیکول جهان با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه خواهد بود.

این مجموعه همچنین دارای دو واحد پلی‌اتیلن سبک خطی است هر یک با ظرفیت تولید سالانه ۶۵۰ هزار تن خواهد بود.

سابک و اکسون‌موبیل در ماه اکتبر سال گذشته میلادی اعلام کردند که این سرمایه‌گذاری مشترک در سه ماه چهارم ۲۰۲۱، زودتر از برنامه اولیه یعنی سال ۲۰۲۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

این مجتمع پتروشیمی ازسوی شرکت آمریکایی اکسون موبیل اداره می‌شود.

این مجتمع دارای امکانات آزمایشگاهی برای آزمایش مواد اولیه، پلی‌اتیلن و مونواتیلن گلیکول (MEG) تولیدی با هدف کسب اطمینان از مطابقت خروجی با ویژگی‌های لازم است که مراحل راه‌اندازی آن رو به پایان است.

این سرمایه‌گذاری مشترک ابتدا برای اطمینان از جریان مناسب آب، بخار، نیتروژن و ارائه خوراک به کارخانه‌های تولید محصولات پایین‌دستی، بخش‌ یوتیلیتی را راه‌اندازی کرد.

این طرح همسو با راهبرد پیشبرد اهداف توسعه‌ای سابک است و به منابع مواد اولیه تنوع می‌بخشد و از طریق طیف وسیعی از محصولات، حضور این شرکت عربستانی را در صنعت پتروشیمی آمریکای شمالی گسترش می‌دهد

سابک و اکسون‌موبیل در ماه اکتبر سال گذشته میلادی اعلام کردند که این سرمایه‌گذاری مشترک در سه ماه چهارم ۲۰۲۱، زودتر از برنامه اولیه یعنی سال ۲۰۲۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

اکسون‌موبیل و سابک اعلام کردند که انتظار می رود این پروژه بیش از ۶۰۰ شغل دائمی ایجاد کند.

این طرح پتروشیمی مواد مورد استفاده در تولید محصولات مختلف مانند خنک‌کننده‌های خودرو، صنایع بسته‌بندی و مصالح ساختمانی را تولید می‌کند.

سابک انتظار دارد که این پروژه بر صورت‌های مالی تلفیقی پس از آغاز عملیات تجاری‌اش تأثیر مثبت داشته باشد.

سابک در سه ماه دوم سال ۲۰۲۱ میلادی به‌دلیل افزایش قیمت محصولات و حجم فروش به سود خالص دست یافت.

تولیدکنندگان و پالایشگران نفت جهان، پتروشیمی‌ها را به‌عنوان بازاری رو به رشد برای تقاضای نفت خام می‌بینند زیرا انتظار می‌رود با افزایش شمار خودروهای برقی، توسعه بازار مسکن و دفاتر کارآمدتر، تقاضا برای سوخت‌های موتوری در حال افزایش باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها